Egyéb kategória

A szemfülesek észrevehették, hogy a Redditen kiszivárgott a Kill Team új kiadásának teljes, kétszemélyes doboza, az összerakási útmutatóktól kezdve a szabálykönyvig, az egész tartalommal együtt. Valószínűleg hamarosan mindenki előrendelheti ezt a zseniális kezdőkészletet, és rengeteg játékot láthatunk majd kis országunkban. Ha már lehetőségünk van rá, vessünk egy pillantást arra, milyen is lesz az új kiadás.

Milyenek is a keretek?

Láthatjuk, hogy a szokásos minőséget kapjuk a Games Workshop-tól: szépen kidolgozott figurák és egyszerű, de annál részletesebb tereptárgyak. Véleményünk szerint senki sem panaszkodhat a doboz tartalmára.

Ehhez igazából nem is szeretnénk sok mindent hozzáfűzni, mert a képek önmagukért beszélnek.

Az újdonság, tehát a kooperatív/solo PVE játékmód

Az új kiadáshoz egy új játékmód is érkezik, amely nem más, mint egy PVE lehetőség (Player vs Environment), ahol egyedül vagy akár többen is harcolhatunk a játék által irányított ‘mesterséges intelligencia’ ellen.

Az ellenfeleknél az az érdekes, hogy nem minden egység rendelkezik külön-külön képességekkel, hanem olyan figurát helyezünk fel, amilyet szeretnénk. Természetesen a szabálykönyv ajánl néhány ellenfelet, és úgy tűnik, hogy a Space Marine 2 játékosokra is gondoltak, mert pontosan azokat a tyranida egységeket sorolja fel, amelyekkel a játékban is találkozhatunk, nagyjából ugyanabban a szerepkörben. Alapvetően kétféle ellenfél létezik: Brawler és Marksman, azaz közelharcos és lövős ellenfél. Ezeken belül öt altípust különböztethetünk meg: Trooper, Tough, Warrior, és Heavy. Meghatározták, hogy a két típus pontosan mikor milyen akciókat hajt végre, így gyakorlatilag bármikor játszhatunk a játék ellen, hogy kipróbáljuk a csapatunkat, vagy éppen közösen egy társunkkal teljesíthessük a küldetéseket.

Bármilyen figurákat használhatunk, ezek csak példák.

Ez a játékmód tökéletes lehetőséget kínál arra, hogy akár kampányainkba beépítsünk egy-egy bossfightot vagy Co-Op küldetést a játékosok számára. Őszintén szólva, nagyon meglepődtünk ezen, de határozottan pozitívan csalódtunk, mivel így sokkal könnyebben meg tudják szólítani azokat a játékosokat is, akik a Co-Op társasjátékok rajongói.

Szabályok röviden

Az előző kiadáshoz képest nem sok változás van a szabályokkal kapcsolatban. Aki esetleg nem ismerné őket, azoknak röviden annyit mondunk, hogy a Warhammer 40.000 szabályait csak érinti a Kill Team és picit máshogy kell gondolkodnunk ebben a játékban.

Fázisok

Mivel váltott aktivációs játékról van szó, a körök is kissé eltérnek attól, amit megszokhattunk.

Az első fázis a „Turning Point” nevű fázis, amelynek feladata, hogy a játékosprioritást átadja a következő játékosnak. Itt dől el, ki lesz az a játékos, aki a további fázisokban kezdi az akciókat.

A második fázis a „Strategy Phase”, amely a Warhammer 40.000 „Command Phase”-ére hasonlít. Itt kapunk Command Pontokat, és „Ready” állapotba helyezzük az „Expended” karaktereinket – azokat a figurákat, amelyek elhasználták az összes akciójukat.

A harmadik fázis, ahol a legtöbb dolog történik, a „Firefight Phase”, vagyis a „tűzharc fázis”. Ebben a fázisban a prioritásban lévő játékos kiválaszt egy figurát, és eldönti, hogy „Engage” vagy „Conceal” állapotba helyezi azt. Alapvetően az első körben minden figura „Conceal”-ban van. Az „Engage”-ben lévő figurák bármilyen akciót végrehajthatnak, míg a „Conceal”-ban lévők nem tudnak lőni és rohamozni, de amíg fedezékben vannak, nem választhatók célpontnak, mivel elrejtőztek.

Ezután többféle akciót hajthatunk végre, de egyiket sem ismételhetjük meg (kivéve, ha van valamilyen különleges szabály), az akciópontok száma alapján, amelyet a figura adatlapján találunk. Ezek az akciók lehetnek mozgás, roham, lövés, vagy tokenek lerakása és felvétele stb.. Ebben a fázisban mozgatjuk a figurákat, lőhetünk és közelharcot vívhatunk. Ha egy figurának elfogynak az akciópontjai, ‘Expended’ állapotba kerül. A játékos azonban dönthet úgy is, hogy nem használja fel az összes akciópontját, hogy később ‘Counteract’-olhasson, azaz ellen-cselekvést hajtson végre az ellenfél körében. Ez a döntés határozza meg, hogy mennyire lesz interaktív a játék a másik játékos körében.

Nem megyünk bele részletesen a szabályokba, hogy pontosan hogyan kell lőni, ütni vagy védekezni, de röviden: meg van adva, hány kockával kell dobni, és mekkora a dobási cél. Az 1-es mindig sikertelenség, míg a 6-os mindig kritikus siker. Lövésnél a kritikus sikereket csak 2 alap védekezéssel vagy egy kritikus védekezéssel lehet blokkolni. Ütéskor mindkét játékosnak el kell döntenie, hogy mennyi ütésével blokkol és mennyivel támad. A közelharcot és távharcot mikro-játékok színesítik, és a figurák pozícionálása kulcsfontosságú a játékban.

Nem szerettük volna kifejteni a szabályokat, mert azokat eltudjátok olvasni a Reddit bejegyzésben, amelyet fentebb és itt is megtalálhattok.

Összegzés

Mindenki láthatja, hogy milyen sok újítást kapott a játék, kezdve az új figurákkal és tereptárgyakkal a PVE játékmódon keresztül a szabályok átgondolásáig. Szerintünk ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy belekezdjünk a Warhammer 40.000 ezen oldalába is és rövid, de annál taktikusabb játékokat játszunk le barátainkkal.

Kattints a Facebook bejegyzéshez

Azon esetben, ha ezt a dobozt szeretnéd előrendelni és a választásod a HammerTime Cafe-ra esik, úgy segítheted a munkánkat azzal, ha ezt az igényfelmérő kérdőívet kitöltöd. Ezzel is biztosítod, hogy minél gyorsabban kilegyél szolgálva általuk. Fontos, hogy csak akkor töltsd ki a kérdőívet, ha tényleg a HammerTime Cafe-ból szeretnéd előrendelni ezt a nagyszerű dobozt. Részleteket a kérdőívben találhatsz.

Kövessetek minket Facebookon és Instagramon is!

A képek forrása: Reddit bejegyzés

Tippek

  • Fessünk együtt!

    Együtt sokkal könnyebb festeni.
  • 2000 pontos verseny

    Ha ki akarod próbálni magadat egy versenyen, akkor gyere el a 2000 pontos Warhammer 40K versenyekre!
  • Olcsó Painting Handle

    Ha olcsón szeretnél készíteni egy painting Handle-t, akkor szerezz be egy parafadugót és és kis pószterragasztót.