Nem újdonság, hogy a Warhammer világokat retconolják folyamatosan. Ennek az az egyszerű oka, hogy egy olyan kiterjedt történettel rendelkező univerzumról van szó, amelynek a folyamatos bővítéséhez vannak olyan pillanatok, amikor újra kell gondolnunk a korábbiakat és át kell írnunk. Itt volt például a Votannoknak a behozatala (vagy inkább visszahozatala?) vagy éppen a T’au Birodalom hozzáállása a terjeszkedéshez (ha nem csatlakozol önként akkor békén hagyunk…ja nem!), de a Space Marine légiók méretét se felejtsük el, amelyet hirtelen egy nullával csökkentettek (Kérek 100.000 Space Marine-t az akcióhoz! Csak 10.000-et tudok adni.). Az újabb retconon nem is csodálkozunk, mivel ez tökéletesen beleillik a Warhammer 40.000 előtörténetébe.
Beillesztették a Trench Crusade történetét a Warhammer 40.000 világába!
Akik esetleg még nem ismerik a jelenleg tesztelés alatt álló Trench Crusade Skirmish terepasztalos társasjátékot, azoknak röviden elöljáróban annyit érdemes tudni, hogy a projekt mögött olyan nevek állnak, mint Mike Franchina horror művész – akinek munkáit többek között a Blizzard Diablo játékainak látványvilágából is ismerhetjük –, James Sherriff szobrász, valamint Tuomas Pirinen, a Mordheim és a Warhammer Fantasy Battle egykori vezető tervezője a Games Workshoptól. A Trench Crusade történetét folyamatosan írják, így még nincsen teljesen kiforrva az alternatív történetre alapuló világ, de röviden:
Az első keresztes hadjárat során (1099) az Egyház seregei elfoglalták a Szent Várost (Jeruzsálem). A legszentebb templomok alatt a Templomos Lovagok titkos kriptákra bukkantak, és azok mélyén egy ősi, démoni ereklyére. A templomosokat elvakította a kapzsiság, és szívük gyengesége térdre kényszerítette őket. Új urat találtak maguknak. Megértve az ereklye által közvetített szentségtelen bölcsességet, démonokkal kezdtek üzletelni, és kimondhatatlan rituálékat hajtottak végre. Ez volt az Első Eretnekség (The First Heresy). Az Egyház seregei visszavonultak, és Jeruzsálem romlott fertővé vált, ahol a Pokol és a mi halandó világunk egybefolyt. Nyolc évszázadon át folytatta az Egyház keresztes hadjáratát, hogy visszafoglalja a Szent Várost. A tájat teljesen elpusztították, több ezer mérföldnyi sár, lövészárok és kráter szabdalja keresztül-kasul. A keresztes hadjáratot ma már rémisztő fegyverzettel felszerelt seregek vívják, és mindkét oldal természetfeletti lényeket idéz meg, olyan hatalommal, melyet szinte lehetetlen megállítani. Mégis, az iszonyatos erő ellenére a hadjárat holtpontra jutott.
Ezt gyakorlatilag tökéletesen be lehet illeszteni a Warhammer 40.000 előtörténetében, mivel ilyenkor az Istencsászár még különböző istennek/isteneknek a képében próbálta az emberiséget irányítani leginkább a háttérből. A pokol kapuja pedig egy warp repedés ahonnan a káosz szivárog át (ilyet láthattunk ugye a Warhammer Fantasy Battle Old World világában is).

Az első világháború korában járunk, ezért is van, hogy a világ fő hadászati módja a lövészárok hadviselés (Trench Warfare). Több technológia fejlettebb, mint a való világunkban volt, de emellett természetfeletti erők is megjelennek, mint a démonok. A játékról azt érdemes tudni, hogy egy kifejezetten kampány játékokat támogató egyszerű szabályrendszert kapott, amelyben hatalmas mélységek vannak, így senki ne gondolja, hogy az egyszerűség könnyűvé is teszi a játékot. Egyedi célszám-mechanikája van, amelyet korábbi terepasztalos társasjátékokban nem igazán láthattunk. Gyakorlatilag a játékrendszert a 2 kockás dobásokra írták amelyeket a különböző tényezők manipulálnak, mint fedezékek, áldások, átkok, páncélok stb. Persze tele van egyedi karakterrel és egységgel, amelyek tökéletes alapját adják a Warhammer 40.000-ben és Warhammer Fantasy-ban ismert káosz hatalmának (annyi, hogy ilyenkor a káosz istenek nem fedték még fel valójukat, így a heraldikájukat nem feltétlen fogjuk megtalálni). Így például itt van az artillery witch (tüzérségi boszorkány), amely Khorne ostrom aspektusával azonosíthatunk.

Az első Space Marine-ok páncéljai is megjelennek a Mechanised Heavy Infantry képében, amelyek közelharcban és távharcban is használatosak. Itt még persze a légiók nem jelennek meg, hiszen el kell teljen sokkal több évnek, hogy a páncélon kívül az Istencsászár is felfedje magát és kifejlessze a géncsírákat, amelyek az embereket áttudják alakítani szuper emberekké (tehát Adeptus Astarteseké).

Persze a káosz erői is ugyanígy megjelennek a játékban méghozzá határozottan félelmetes köntösben. Nem hiába horror a játék, amely így az egész atmoszféráját átlengi a terepektől a figurákon keresztül a szabályok hangulatkeltőiig.



Összesítő
Alapjába véve úgy gondoljuk, hogy egy jó döntése volt a gyártónak az, hogy egy ilyen játékot a portfóliójába fogad, mivel a sokak által hiányolt Warhammer Fantasy: Mordheim játéknak is megvan az így mond „aletrnatívája” és újra belevethetjük magunkat a véget nem érő sötét horrorisztikus kampányokba. A HammerTime Cafe-ban hamarosan megindulnak a különböző események szervezése de előtte a megfelelő terepasztalok elkészítése veszi kezdetét. Gyere és csatlakozz te is a közösséghez a Facebook csoportunkkal! A HammerTime Cafe Játékoskereső csoportjában pedig akár játékost is kereshettek ehhez a nagyszerű játékhoz! Ugyanígy a Hungarian Warhammer Community-n olvashatjátok a különböző Lore és más cikkeket a jövőben, valamint ezen a héten pénteken (április 4.) 17:00-tól még a LiszkaG Gaming stream csatornáján is egy kisebb kibeszélést láthattok erről a játékról Geőcze „Shemayet” Sárával és Liszka „Liszkag” Gergelyünkkel.
Várjuk, hogy a klubokat megtöltsék a Warhammer játékosok mellett a Trench Crusade játékosok!
