Ahogy láthattátok, a kérésetekre az előző heti csütörtöki stream után pénteken és szombaton is játszottunk a régóta várt videójátékkal, és így végigvittük a történetét elmesélő kampányát. A további sorokban csak és kizárólag a kampányt fogjuk elemezni, valamint az ezalatt megtapasztalt játékmechanikákat. Ezért most következzen egy Space Marine 2 Kampány Stream Beszámoló!
A történet és a Warhammer 40.000 életérzés
Nem szeretnénk mindent elmesélni a történetről, de azt megjegyeznénk, hogy látható az írók és a modellekért felelős fejlesztők kemény munkája, akik olyan részletekre tértek ki, amelyeket minden 40K fan elvár. Az egyik ilyen részlet az, hogy rengeteg tereptárgyat megtalálhatunk teljesen lemásolva, mint amilyeneket a terepasztalokon is láthatunk. A másik, hogy amikor elgondolkodunk játékosként azon, hogy az elhullott Space Marine testvéreinkért vajon mikor érkezik az apothecary kiszedni a sarjmirigyeket, egy mondattal később már az egyik karakter mondja is, hogy megjelöli a testet, hogy később ide tudjanak küldeni egy szakembert – ez felbecsülhetetlen. Ugyanígy a karakterek egymás közötti beszélgetései is több mint megfelelőek, a techpriestek lekezelő stílusától kezdve, a servitorokkal való kommunikációtól a kemény Cadiai katonai vezetők beszédein át, az őrültséggel küszködő utolsó baka monológjáig, minden is tetszett nekünk. A játék grafikája szintén kiemelkedő, és úgy gondoljuk, hogy ezzel abszolút megfelel a kor követelményeinek. A történet felvezetése tetszett nekünk a legjobban, amikor a DeatWatch Kill Team megérkezik az első bolygóra. Ugyanakkor nagyon jó volt látni, hogy számtalan jármű is visszaköszön a terepasztalról és nem csak a kézifegyvereket láthatjuk. Nézzétek meg a streamet, ha érdekel titeket is!
Változások az első részhez képest
Nyilván rengeteg változás van, de csak a szembetűnőbbeket szeretnénk kiemelni. Először kezdjünk azzal, hogy maga a játékmenet a már jól megszokott Space Marine első részéből vesz át mindent, némi változtatással. Ezen nem kell csodálkoznunk, hiszen ezt a TPS hack-and-slash mókát a Warhammer 40.000 világára találták ki! Ami érdekes volt, hogy már a játék elején bemutatnak egy új mechanikát, amely nem más, mint a stimpak. Ez gyakorlatilag egy „Health Potion” funkcióját tölti be a játékban, hogy kevésbé gyorsan kerüljünk padlóra. Tisztában vagyunk vele, hogy játéktechnikai oka van annak, hogy ilyet beleraktak, viszont a fájdalomcsillapítást és az alapvető regenerációs képességeket a Space Marine-ok a Power Armorból nyerik. Persze előfordulhat, hogy egy Apothecary ad be valamilyen anyagot szeretett harcosainknak, de ezt az ő szaktudásával használják. Így azt gondoljuk, hogy talán nem lore-hű a dolog, de végül is ezt el kell fogadni, mert különben nem tudnák másképp implementálni ezt a játékmechanikát.
Tippek
-
Szereted a csapatjátékokat? Bátran próbáljátok ki a Warhammert 2v2, 3v3 vagy akár 6v6 formátumban!
-
Zigurattok? Békák? Varázslók? Akkor a Seraphonok a te gyíkjaid!
-
Ha befejezted a figurafestést, akkor mosd el és ápold le az ecseteidet!
A fegyverek elérhetősége hasonló az első részéhez. Van egy pisztolyunk, egy elsődleges puskánk, egy gránáttípusunk, és emellett fel tudunk venni limitált lövésszámú különböző nehézfegyvereket. Az egyik nehézfegyvert ki is kell emelnünk, amely már a korábbi epizódban is szerepelt. Ez nem más, mint a Heavy Bolter. Az első részben ezt általában lőállásokból téphettük le, és utána darálhattuk vele az orkokat. Viszont itt a primaris verziót találhatjuk meg, és egy kicsit máshogy működik, mint az első részben. Ismerjük ugye a „gatling gunokat”, mint amilyen a terminátorok kezében is található assault cannon. Ezeknél a fegyvereknél a legtöbb játékban van egy „felpörgési idő”, ami után ontják magukból a skulót. Nos, itt a Space Marine 2-ben a Heavy Bolter mechanikáját is erre az elvre alapozták. Figyelembe véve, hogy ennek a fegyvernek maximum a töltényadagoló motorja tud „bepörögni”, végül is elfogadható, de valahogy nekünk ez nem jött át teljesen. Ugyanígy muszáj megemlítenünk, hogy vannak olyan működési elvek, amelyeket egyszerűen nem csinálhatnak máshogy a játékfejlesztők, így ezeket el kell néznünk.
A purgálás eszközei, tehát a fegyverek
Minden eszközt megkapunk ahhoz, hogy a galaxis megtisztítását elkezdhetjük az első küldetéstől kezdve. Akadnak itt régi ismerősök is, mint a Bolter, Heavy Bolter vagy az első rész egyik sztárja a Meltagun (vagyis inkább ezeknek a primaris verziói), de akadnak újak is, mint a Heavy Bolt Rifle vagy éppen a Bolt Carbine. Gránátokból is többfajtát sorakoztat fel a játék, amelynek egyik legkiemelkedőbb alakja a meltabomb. A másik nagyon jó élményünk az volt, hogy a PlayStation 5 haptikus controllerje minden fegyvernek más fogást adott. Más volt a visszarugás, más erősséggel kellett meghúzni az elsütő billentyűt és így tovább.
Mindenféleképpen szeretnénk kiemelni a PyreBlaster, tehát a játék rendszeresített lángszórójának, jelenlétét. Őszintén nem láttunk még ilyen lángszóró effektet más játékokban. Gyönyörűszép lángokat láthatunk miközben úgy érezzük, hogy mi vagyunk a világ urai, akik elhozzák az apokalipszis tűzét a galaxis ezen szegmensébe is.
A harc fergetege
Ahogy az első részben is, itt is rengetegféle kivégzéssel találkozhatunk, kezdve a ránk ugró hormagaunt farkánál való elkapásától, a Zoanthrope arcának letépésén keresztül, a warriorok kettévágásáig. Gyakorlatilag a közelharcban négy lehetőségünk van: ütni, „keményet ütni” (ennek hatása attól függ, hogy a sima ütéskombó hányadikánál akarunk „kemény ütést” leadni), védekezni, és kivégezni. A kivégzésnek egy alternatív formája is megjelenik, amely nem más, mint a „pistol shot” nevű képesség. Erre akkor van lehetőségünk, ha a megfelelő pillanatban védekezünk (úgynevezett „tökéletes védekezést” hajtunk végre). Ez gyakorlatilag a másodlagos fegyverünkkel való lövés, amellyel a kisebb ellenfeleket azonnal kiiktathatjuk, a nagyobbakat pedig még jobban meggyengíthetjük. Ezért írtuk azt, hogy „alternatív kivégzés”, mert tulajdonképpen az esetek többségében ez csak egy plusz pisztolylövés az elit vagy boss ellenfelekre. Ezzel szemben a tényleges kivégzést akkor hajthatjuk végre, ha az ellenfelek életerejének nagy részét már leszedtük. Fontos, hogy ha nem hajtjuk végre a kivégzést, egy idő után az ellenfél magához tér, és a megmaradt erejével folytatja a harcot. Vannak olyan fegyverek is, amelyek kifejezetten fókuszált ütést adnak le, és vannak, amelyek tömegirtásra valók. Ilyen például a Thunder Hammer és a Power Sword ellentéte: míg a Thunder Hammer nagyon jó arra, hogy tömegek közé csapjunk rendet, addig a Power Sword a párbajok királya lehet.
A távolsági harc részleteit nem feltétlenül fejtegetnénk, mivel talán egyértelmű, hogy a gyorstüzelésű fegyverek inkább a tömegek irtására vagy egy célpont gyors elpusztítására használhatók, míg a félautomata fegyverek inkább egy-egy fejlövésre vannak kitalálva. Igazából ez az egyetlen kritikus pont az ellenfeleken, amelyet bármivel meglőhetünk, de ütni viszont nem.
Összefoglaló
A történet elmesélése nélkül ezek talán a legszembeötlőbb változások. A játék nagyon szépen meséli a történetet, és talán csak a harmadik negyedénél éreztük azt, hogy kicsit leül a játék, de a végén minden puskaport eldurrogtatott, amit csak a Warhammer 40.000 fanok látni akarnak. Ezek a jelenetek nagyon jól néznek ki, és nagyon kreatívan vonták be a játékosokat a színekbe. Ezen a héten, csütörtökön 20:00-kor elkezdjük nektek bemutatni a PVE küldetéseket is, amelyek a kampány történetének kisebb spin-offjai, és amelyekben azon csapatokat fogjuk megszemélyesíteni, akik segítettek nekünk az előrehaladásban. Ez a játéknak egy másik nagy része, ahol kasztot kell választanunk, fejlődünk, és a fegyverek is folyamatosan erősebbek lesznek. Tartsatok velünk most is a HammerTime Cafe Youtube csatornáján!
Space Marine 2 Hungary Discord Szerver
Szeretnénk bemutatni legújabb partnerünket, aki nem más, mint a Space Marine 2 Hungary Discord Szerver, amelyhez már sokan csatlakoztak és csak arra várnak a vezetője/Chapter Masterével, WARPoetProfessorral együtt, hogy megjelenjen a játék. Itt könnyen találhat majd magának mindenki csapattársat a játékaihoz és biztosak vagyunk benne, hogy lesznek közös programok is. Csatlakozzatok ehhez a nagyszerű discord szerverhez, hogy ne csak egyedül tudjatok játszani!