Egyéb kategória

A StarCraft univerzuma egy olyan klasszikus sci-fi világ, amely az idő előrehaladtával sokak számára vált a videójáték-kultúra szerves részévé. Ám kevesen tudják, hogy a StarCraft születésének hátterében egy elutasított licencajánlat állt, amely eredetileg a Warhammer 40.000 világában játszódó játék lett volna. Az 1990-es évek elején a Blizzard Entertainment kapcsolatba lépett a Games Workshop jogtulajdonossal, hogy licencet szerezzen egy Warhammer 40.000 világban játszódó stratégiai játék készítéséhez. A tárgyalások során azonban a Games Workshop visszautasította a felkérést, így a Blizzard saját univerzumot teremtett, de a Warhammer 40.000 sötét és zord hangulata örökre megmaradt a StarCraftban.

A Warhammer 40.000 hatása a StarCraft világára

Miután a Blizzard zárt ajtókra talált a Games Workshopnál, saját világot építettek, amely egyértelműen megőrizte azokat a sötét, apokaliptikus motívumokat és az űrháború grandiózus elemeit, amelyeket a Warhammer 40.000 rajongói jól ismernek. Az eredmény egy olyan univerzum lett, amely számos párhuzamot mutat a Warhammer 40.000 különböző frakcióival. Például a StarCraft terrán frakciója könnyedén összehasonlítható a Warhammer 40.000 Space Marine-jaival, akik az Ember Birodalmának szuperkatonái (korábbi tudástárcikkünkben olvashattok is róluk) és szembe szállnak az univerzum minden veszélyével. A StarCraft zergjei hasonlóan az űrbéli ragadozókként ismert Tyranidákra emlékeztetnek, míg a StarCraft titokzatos és magasztos protoss faját sokan az eldák tükörképeként látják.

DoomGuy is egy menő démon pusztító nem csak a Space Marine

Chris Metzen, a StarCraft kreatív vezetője, több interjúban is elmondta, hogy a Warhammer 40.000 sötét tónusa és monumentális univerzuma inspirálóan hatott rájuk a játék készítésekor. Metzen egyik interjújában a PC Gamer-nek elmondta, hogy a Warhammer 40.000 grandiózus világa nagyban hozzájárult a StarCraft világépítéséhez. A StarCraft is ezen elemek alapján épített egy sajátos univerzumot, amely azóta önálló ikonná vált a videojátékok világában​.

Az egyedi narratíva kialakulása

A StarCraft végül a Warhammer 40.000 jellegzetes univerzumától eltávolodva, saját, összetett narratívát épített. Az elutasított licencajánlat felszabadította a Blizzardot, hogy egyedi karaktereket és történeti ívet hozzanak létre. Így született meg az önálló történettel bíró terrán hadsereg, a zerg mindent elnyelő kollektíva és a protoss fennkölt civilizációja, akik saját múltjukat és motivációikat is magukkal hozták. A sötét hangulat és a háború koncepciója viszont megmaradt, és a StarCraft univerzuma a Warhammer 40.000-hez hasonlóan a kíméletlen túlélésért folytatott küzdelem helyszínévé vált.

A The Long War Podcast egy epizódjában, amelyben szintén Metzennel beszélgetnek, szintén előkerül, hogy hogyan inspirálta a Warhammer 40.000 nemcsak a StarCraftot, hanem a Blizzard többi alkotását is. A podcastben Metzen megosztotta, hogy a Warhammer univerzumokban rejlő morális kettősség és sötét világnézet, valamint a karakterek mély személyisége nagy hatással voltak az ő munkásságára. Emellett ez a podcast rávilágít arra is, hogy a Warhammer 40.000 brutalitása és filozófiai mélysége miként érvényesült a Blizzard egyéb játékainak világában is​

Mi lett volna, ha…

Gondoljunk csak bele, mi lett volna, ha a StarCraft végül megkapja a licenceket, és egy hasonlóan ikonikus Warhammer 40.000 játékot kaptunk volna, mint a jelenlegi StarCraft, amelynek még a második része is réginek számít? A történészek ugyan nem szeretik feltenni ezt a „mi lett volna, ha” kérdést, de mi most kicsit eljátszunk a gondolattal. Valószínűleg még híresebb lenne szeretett univerzumunk, és talán még több könyv jelent volna meg. Ugyanígy még több videójátékot láthatnánk a messzi, sötét jövőből. De vajon a terepasztalos társasjátékok élnének-e még, vagy a stratégiai videójátékokra helyeződne a hangsúly?

Ez egy roppant érdekes kérdés, és nem vagyunk benne biztosak, hogy erre logikus, levezethető választ tudnánk adni. A Games Workshop mindig is az „offline gaming” felé hajlott – amelyet egy korábbi tudástár-cikkünkben részletesen kifejtettünk –, de vajon megváltozott volna ez a hozzáállás, ha a „Warhammer 40K – StarCraft” sikeres együttműködést hozott volna?

Reméljük, hogy tetszett ez a kicsiny cikkünk és érdekesnek találtátok! Mutassátok meg a barátaitoknak is, hogy még több emberhez eljussanak a Hungarian Warhammer Community hírei!

Források:

Pc Gamer

The Long War – Warhammer 40k Podcast

Kövessetek minket Facebookon és Instagramon is!

Tippek

  • Nighthaunt

    Halál, pusztulás, szellemek? Akkor Nighthaunt!
  • Mindig zárd le!

    Mindig zárd le megfelelő módon a festéktégelyedet!
  • Színváltás

    Ha festés közben színt váltasz, akkor érdemes az ecsetmosó vízedet is kicserélni.