Bevezetés

„Emberek, mi vagyunk az első, az utolsó és gyakran az egyetlen védvonal, amely az Imperium és az ismeretlen szörnyűségek között áll. Ti, és az a kiváló birodalmi fegyver, amit a kezetekben tartotok, vagytok az egyetlen, ami az emberiség túlélését biztosítja. A legtöbben valószínűleg nem élitek meg a második évet a Gárdában, és sokan soha nem látjátok viszont az otthonvilágotokat. De garantálhatom, hogy amikor elestek, ajkatokon a Legmagasztosabb Isten-Császárhoz szóló imával, akkor valóban kiérdemeltétek, hogy embernek nevezhessétek magatokat!”

Vermak törzsőrmester, 12. CAdiai Rohamezred

Az Astra Militarum, más néven Imperial Guards, az univerzum legnagyobb és leghatalmasabb harci ereje, amely az emberiség védelmének első vonala a 41. évezred végeláthatatlan fenyegetései között. Az Astra Militarum képezi az Az Ember Birodalmának katonai gépezetének gerincét, a névtelen milliárdok hadereje, amely számtalan különféle ezredből áll. Ezek az ezredek könnyű és nehéz páncélos járművek hatalmas arzenáljával támogatják egymást, hogy pusztító csapást mérjenek ellenségeikre. Amikor egy bolygó Planetáris Védelmi Ereje (Planetary Defense Force) kudarcot vall, az Astra Militarum általában az első, aki reagál az új fenyegetésekre. Szerepe kiterjed a stratégiai vagy kulturális jelentőségű helyek védelmére is, ahol gyakran találkozni velük védekező szerepkörben.

Astra Militarum Cadian Art

Az Astra Militarum fő harci taktikája, hogy végtelen létszámával és pusztító tüzérségével maga alá temesse ellenségeit. Ezt a taktikát hatalmas csatamezőkre tervezett harckocsik támogatják, amelyek képesek porrá zúzni az ellenség ellenállását. Ezért hívják őket gyakran a „Császár Kalapácsának”. Ellentétben azonban az Adeptus Astartes elit osztagaival – a „Császár Szikéivel” –, az Astra Militarum ereje inkább nyers és pusztító, mint precíz. Az Astra Militarum ezredeinek nincs univerzális egyenruhája vagy parancsnoki hierarchiája, de minden ezredben kötelező legalább egy komisszár jelenléte. Ezek a komisszárok felelősek a fegyelem és a morál fenntartásáért, valamint az eretnekség legkisebb jelének kiirtásáért is. Kiemelkedő példaként a Cadiai Rohamezredek szolgálnak, amelyek az Astra Militarum gyalogságának legismertebb és leghatékonyabb egységei.

Az Astra Militarum gyökerei a 30. évezred végének Nagy Hadjáratáig nyúlnak vissza, amikor az Emberiség Istencsászára meghódította a csillagokat és megalkotta az Imperiumot. Az első vonalban az Adeptus Astartes harcosai álltak, de az emberiség véges erőforrásai miatt szükség volt egy tömeges haderőre. Így született meg az Imperialis Auxilia, később Imperial Army, amely bolygók milliárdjain emelt seregekkel támogatta az Imperium expanzióját. A Horus Heresy azonban mindent megváltoztatott. Az árulás és a polgárháború után az Imperium haderőit szétválasztották, hogy a jövőben megelőzzék a lázadások katasztrófáját. Az Imperial Army helyébe az Astra Militarum lépett, amely a szárazföldi csapatok egységeit foglalta magába, míg az űrhadászati részét a birodalomnak Imperial Navy néven formálták meg. A polgárháború után soha többé nem tudott parancsot adni egy szárazföldi parancsnok egy csillagközi hadihajónak.

Ez az átalakulás biztosította, hogy az eretnekség soha többé ne tudjon olyan méreteket ölteni, mint a múltban. Az Imperium drága árat fizetett ezért a leckéért, de az Astra Militarum fennmaradásával biztosítja, hogy az emberiség továbbra is harcoljon az univerzum sötét fenyegetései ellen.

Eredetük

Amikor az emberek megfeledkeznek kötelességükről, megszűnnek embernek lenni, és valami kevésbé nemes lénnyé válnak, mint a vadállatok. Nincs helyük az emberiség szívében, sem a Császár ölelésében. Haljanak meg, és merüljenek feledésbe.

Az Adeptus Ministorum Szent Szinódusának Alapvető Rendeletei

Az Astra Militarum: Emberiség védelmezői a sötétségben

Az Imperium of Man olyan hatalmas, hogy nagysága az emberi elme számára felfoghatatlan. Az e csillagközi birodalom távoli csillagai közötti utazás és kommunikáció állandó veszélyekkel jár. Az egyetlen kapu a csillagok közötti mozgásra a Warp, amely azonban beszennyezi és időbeli káoszba sodorja mindazt, ami belép sötét mélységeibe. Az egységes stratégia vagy központi irányítás szinte lehetetlen, miközben az emberiség legrosszabb rémálmai minden határon és frontvonalon befelé nyomulnak. Csak az állandó és hatalmas áldozatok tartják vissza ezeket a borzalmakat. Az univerzum ezen sötét korszakaiban a galaktikus háború kíméletlen logisztikai gépezet. Csak az Astra Militarum képes elegendő emberanyagot mozgósítani ilyen léptékű háborúkhoz.

Tippek

  • Necrons

    Szeretnéd meghódítani a galaxist élőhalott-űr-robotokkal? Ébreszd fel a benned szunnyadó Necront!
  • Thousand Sons

    Szereted a varázslókat és az egyiptomi hangulatot? Válaszd a Thousand Sonsokat!
  • Chaos Daemon mindenhol

    A Chaos Daemon sereggel egyszere tudsz Warhammer 40K-ni és AOS-ezni.

A Birodalmi Gárda csatái az attríció kegyetlen logikáján alapulnak, ahol felmérhetetlen emberéletet áldoznak fel minden egyes elért célért. A Gárda hadserege hatalmas létszámát és túlnyomó tűzerejét használja fel ellenségei megsemmisítésére. Míg az idegen repülőgépek lehetetlen kecsességgel cikáznak a harcmezőn, a Gárda egyszerűen golyók viharával árasztja el az eget, amelyből semmilyen légi bravúr nem mentheti meg az ellenséget. Ha eretnek bástyák szállnak szembe, a Birodalmi Parancsnokok tüzérségi bombázásokat rendelnek el, amelyek apokaliptikus dühükkel mindent romhalmazzá változtatnak. A legnagyobb ellenségeket nehézfegyverek ezreinek keresztüzében tépik szét, vagy száz tank bátor rohama zúzza össze őket. Az emberiség ellenségei birtokolhatják a sötét tudományokat vagy idegen technológiákat, de mindez semmivé foszlik az őszinte emberi gyűlölet és elegendő fegyver erejével szemben.

Az Astra Militarum alapkövei: Az emberi hullámok és vasfegyelem

Bár az Astra Militarum páncélzata és tüzérsége lenyűgöző, valódi gerincét az emberi gyalogság végtelen hullámai alkotják. A Gárda által vívott csaták léptéke teljesen embertelen. Ezredek bátor harcosai statisztikai adatokká silányulnak az Imperium stratégiáinak végtelen képernyőin, puszta homokszemekké az elit rétegek hatalmas kezei között. Mégis, minden egyes század, minden egyes osztag, minden egyes gárdista, aki felemeli lézerfegyverét, és szembeszáll az emberiség ellenségeivel, elengedhetetlen a győzelemhez. Minden csatában milliók vonulnak harcba, mégis, újra és újra egyetlen hősies osztag viszi véghez a döntő feladatot – elfoglalva egy kaput vagy egy stratégiai célt. Olykor kétségbeesett emberek küzdenek a lehetetlen esélyekkel szemben, csak bátorságuk és hitük tartja őket a frontvonalon, míg az értékesebb feletteseik evakuálnak. Napról napra gárdisták állnak szemben szörnyekkel, amelyek rémálmaikban sem tűnnének valóságosnak.

Az Astra Militarum eredete a Horus Heresy véres polgárháborújáig nyúlik vissza. Ekkor az Imperium felosztotta haderejét, hogy megakadályozza egy újabb lázadás katasztrófáját. Az Imperial Army megszűnt létezni, és helyét átvette az önálló Imperial Navy és az Astra Militarum. Az új haderőt brutális szabályok szerint szervezték meg, a parancsnoki láncok szigorúan elkülönítve működtek. A bizalom helyét a fegyelem vette át, a rugalmasságot feláldozták a hűség oltárán. A komisszárok, az Officio Prefectus képviselői, lettek a csapatok figyelői és ítélkezői, akik azonnali kivégzéssel torolták meg a gyávaságot vagy az eretnekség legkisebb jelét is. Az Astra Militarum többé nem volt autonóm erő. A hűség az Istencsászár iránt minden másnál előrébb való lett.

Ezerévek küzdelmei

A Horus Heresy utáni korszakban a Birodalmi Gárda a Great Scouring keretében bosszúhadjáratokat vívott, hogy kiűzze az árulókat a Terror Szemének mélyébe. A Cadiai Rendszer erődítményei a Warp szörnyeinek támadásai elleni védelmi vonallá váltak. Az Astra Militarum csapatai az Imperium peremén harcoltak, hogy visszaszorítsák az emberiség ellenségeit, legyenek azok idegenek, eretnekek vagy démoni szörnyetegek. Az Astra Militarum hősei, még ha életük rövid és áldozataik szinte elfeledettek is, az emberiség pajzsát képezik a galaxis végtelen sötétségével szemben. Az ő harcaik biztosítják, hogy az Imperium még ma is álljon, szemben minden fenyegetéssel, amit a 41. évezred gyászos éjszakái hoznak.

Genos és az Egyesítés Háborúi

Az emberiség történelmének viharos korszakában, amelyet Viszály Kora néven ismernek, a Sol-rendszer és a közeli csillagrendszerek – amelyeket az Emberiség még a Technológia Korában kolonizált – gyakorlatilag el voltak vágva egymástól az intersztelláris utazás és kommunikáció lehetőségétől. A galaxisban tomboló hatalmas Warp-viharok szétzilálták a kapcsolatot. A valaha fejlett civilizáció, amely az ősi Föld dicsőséges múltját jelentette, és az emberiség csillagközi terjeszkedésének központja volt, szinte teljesen megsemmisült. Az előrehaladott tudomány, a magas kultúra és a csodás technológiák emlékei helyét romok és feledés vették át. A techno-barbár hadurak és harcos hordáik szüntelenül háborúztak az emberiség szülőbolygóján, amely egyetlen hatalmas harcmezővé vált. Vegyi, biológiai és termonukleáris fegyvereket vetettek be, amelyek lassan egy poszt-apokaliptikus pusztasággá változtatták a földfelszínt. Ez volt az emberiség bölcsőjének sebhelyes arca, amikor az Istencsászár először felfedte magát Terra népe előtt.

The_God_Emperor_of_Mankind

A Császár terve és a Genos felemelkedése

Titokban, évezredek óta készült erre a pillanatra. A Viszály Kora szétzilálta az ősi emberi szövetséget, amely egykor a galaxis jelentős részét átfogta. A Császár megkezdte a katonai szervezetek létrehozását, amelyek szükségesek voltak az emberiség újraegyesítéséhez. A techno-barbár nemzetállamok között tomboló vad háborúk örökségét, a rendelkezésre álló nyers erőforrásokat használta fel, hogy elkezdje az emberiség újjászervezését. E brutális kontinensháborúk során, amelyek Terrát gyötörték, születtek meg a Genosok, a genetikailag továbbfejlesztett harcosok. Ők alkották az első egységeket, amelyek az Imperialis Hadsereggé fejlődtek, és később a proto-Űrgárdisták, a Thunder Warriors prototípusaivá váltak. A legismertebb ezredek között, amelyeket Genosok alkottak, a Viszály Korszaka ezredei álltak, amelyeket a Császár emelt fel, hogy megkezdje az Egyesítés Háborúit. Célja az volt, hogy Terra harcoló népeit egyetlen uralma alá hajtsa, békéjét és hatalmát biztosítva.

thunder-warrior-warhammer-40K

A Viszály Korszaka során létrejött genetikailag továbbfejlesztett ezredek képezték a magját annak a haderőnek, amely később az emberlakta galaxis újjáhódítását segítette elő. Ezek az ezredek voltak az alapjai a genetikailag még fejlettebb Űrgárdista Légiók harcerejének. A Császár Terra meghódítását azzal a céllal kezdte, hogy a techno-barbár nemzeteket egyesítse, létrehozva egy egységes bolygókormányzatot. Ezt a Terrán megvalósított hatalmat pedig ugródeszkaként használta, hogy megkezdje az emberiség galaktikus újrahódítását, az Ember Birodalma égisze alatt, amely a fejlődés és az ész Birodalmi Igazságán alapult.

Az Imperial Army Alapítása

Az erő, amely később az Astra Militarummá fejlődött, a Horus Heresy véres időszakában született meg. Azóta számtalan csatában váltak az Ember Birodalmának katonái legendává, olyan dicsőséglistát hagyva maguk után, amelyhez egy teljes kontinens emlékművei is kevésnek bizonyulnak Terrán. Mégis, minden győzelem csupán egy csepp az örökké tartó háború végtelen óceánjában, hiszen az Imperiumot nap mint nap új fenyegetések ostromolják. Az emberiség csillagok közé emelkedése a dicsőséges Nagy Hadjárat századai alatt történt. Maga a Istencsászár állt az Imperium terjeszkedésének élén, oldalán hatalmas genezis-fiakkal, a primarchákkal, és azok génörökségével, az Űrgárdistákkal. Ám még ezek a diadalmas és legyőzhetetlen hősök sem lehettek jelen mindenhol egyszerre. Az emberiség hódításai egyre távolabbi vidékeket értek el, és az Űrgárdista Légiók ereje szétforgácsolódott.

The_Primarchs-horus-heresy-warhammer

A Császár nem kockáztathatta, hogy az újonnan meghódított világok kikerüljenek az irányítása alól, ezért elrendelte az Imperial Army létrehozását. Ezeket a hadtesteket olyan világokról toborozták, amelyek már behódoltak az Imperium Szabályainak. Kezdetben önkéntesekből, zsoldosokból és helyi fegyveres erők túlélőiből álltak, és leginkább helyőrségi vagy békefenntartó szerepet töltöttek be. Minden újonnan meghódított vagy felszabadított világ népességét összeírták, és az ebből készült népszámlálás alapján a Császár adminisztrátorai – az Ellenőrzési Hadtest, a későbbi Departmento Munitorum elődje – kiszámolták a világ katonai és hadi anyagban fizetendő adóját.

Tippek

  • Ha késel

    Ha késel a megbeszélt játékodról, akkor mindenképpen értesítsd az ellenfeleidet!
  • Talpak és a sereg

    A sereg összképébe sokat számít a talpak kialakítása.
  • Craftworld

    Mindig is Legolas volt a kedvenced? Száguldj az Eldák seregeivel!

A csapatok számának és szerepének alakulása

A toborzott ezredek száma bolygónként hatalmas eltéréseket mutatott. A ritkán lakott világok évente csak néhány ezredet tudtak kiállítani, míg a galaktikus mag közelében lévő, túlzsúfolt Kaptárvilágok évente több száz ezredet is szolgáltattak. A Nagy Hadjárat növekvő igényei azonban folyamatosan emelkedtek; mire az emberiség új birodalma elérte a galaxis keleti peremét, az Imperial Army már teljes értékű háborús gépezetté vált, amely az első vonalban harcolt. Ezek az erők önállóak és autonómiát élveztek, saját Warp-képes csatahajóik és szállítóik felett rendelkeztek. Gyakran Űrgárdista parancsnokok alá rendelték őket, és egész világokat hódítottak meg a nevükben.

A Horus Heresy: Az árulás és a pusztulás kezdete

Ez a helyzet azonban drasztikusan megváltozott a Horus Heresy borzalmai után. Amikor a Horus fellázadt a Császár ellen, az Űrgárdista Légiók fele árulóvá vált, és számos Imperial Army erő is hűséget esküdött az árulóknak. Milliók és milliók – kiképzett katonák, saját páncélos egységeikkel és csillagközi szállítójárműveikkel – fordultak az újszülött Imperium ellen. Bolygók égtek az orbitális bombázások tüzében, vagy tankok végtelen sorainak lánctalpai alatt morzsolódtak szét. Régi sérelmeket toroltak meg, miközben a behódolt világok fellázadtak azok ellen, akik egykor fegyverek árnyékában hozták el számukra a „megvilágosodást”. Egykori bajtársak küzdöttek egymás ellen a Lojalista világok romjai között, miközben az Imperialis Igazságot letaszították, és ősi, gonosz istenek eretnek bálványai váltották fel. Az áruló Heretic Astartes légiók rettenetes fenyegetést jelentettek a Császár birodalmára, de az intersztelláris polgárháború minden frontján tovább súlyosbította a helyzetet a lázadó Imperial Army hajóinak, Leman Russ tankjainak és katonáinak megszámlálhatatlan serege. Az Imperium történetének ezen sötét fejezete örökre megváltoztatta az emberiség hadviselésének módját, és előkészítette az Astra Militarum születését.

space-marines-horus-heres-warhammer-40K

Az Astra Militarum Születése

A Horus Heresy vérzivataros időszaka után az Imperium átszervezését a Primarcha és Birodalmi Régens, Roboute Guilliman vezette a korai 31. évezredben, a Megújulás Korában. Az átszervezés célja az volt, hogy az árulás olyan mértékű katasztrófája, mint a Horus Heresy, soha többé ne fordulhasson elő. Az Imperial Army megszűnt létezni, és az Armada Imperialis flottái és a szárazföldi hadsereg közötti kapcsolatot végleg megszakították. Az űr mélységeiben vívott háborúkat immár a Navis Imperialis, vagyis az Imperial Navy különálló szervezete irányította, saját hierarchiájával és politikai céljaival, míg minden bolygófelszíni hadművelet az Imperial Guard irányítása alá került. A Prefektúra Hivatala által kinevezett komisszárok jelentek meg: kiképzett és indoktrinált férfiak és nők, akik megvesztegethetetlen őrzőkként és a birodalmi hatalom végrehajtóiként szolgáltak. Feladatuk az volt, hogy biztosítsák a gyávák és elégedetlenek gyors és nyilvános kivégzését.

Az immár Astra Militarumnak nevezett haderőt – az alacsony gót nyelven Imperial Guard – megfosztották autonómiájától, és szigorú felügyelet alá helyezték a hűség fenntartása érdekében. A műveletek, a szervezet és a parancsnoki lánc kíméletlenül elkülönítetté váltak. A bizalom és a rugalmasság helyét a hűség és a belső biztonság iránti könyörtelen követelmények vették át. Bár a lázadások és felkelések továbbra is elkerülhetetlenek voltak, ezek most már elszigeteltek, széttöredezettek és gyorsan elfojthatók voltak. Az egyes ezredek és eredeti világuk – ha egyáltalán értesültek katonáik tetteiről – harcosaik nemes győzelmeit dicsőítették. Híres utolsó ellenállások, önfeláldozó történetek és csillagokon átívelő hősi hadjáratok váltak a történelem részévé, melyek évszázadokkal vagy akár évezredekkel később is inspirációként szolgáltak a közkatonák számára.

A Departmento Munitorum mélyen őrzött, porlepte kárpitjai emlékeztetnek az Astra Militarum születésére. A Horus Heresy után végigsöprő brutális átszervezés során az Imperial Army megszűnt létezni. Az Imperium Taktikája, egy átfogó hadi rendelet, végleg megszüntette az Armada Imperialis és a szárazföldi haderő közötti kapcsolatot, valamint a transzhumán Astartes Légiók hatalmát a szövetséges halandó seregeik felett. A remények szerint ez az intézkedés megakadályozta, hogy egyes egyének összevonhassák azokat az erőket, amelyek egész szektorokat fenyegethetnének Terra engedélye nélkül. Bár az Imperial Army hatalmas része árulóvá vált a Horus Heresy során, fakuló freskók és ősi történetek hirdetik, hogy sokan hűségesek maradtak a Császárhoz, és néhány ezred a mai napig az ősi formációkból való származását hirdeti. Bár ezek az állítások soha nem bizonyíthatók, az Indomitus Kor számos gárdistája büszkeséggel tölti el, hogy elődeikhez hasonlóan a Császár nevében harcolnak. Töredékes legendák és ősi nevek visszhangoznak a mai napig az Imperial Guard mítoszaiban. Ollanius Pius önfeláldozó tettei, a valószínűleg kitalált Brezhvet Kompánia, valamint a Dharro Alpha Brigade utolsó rohamának történetei generációról generációra szállnak, a galaxis minden szegletébe eljutva.

Az Astra Militarum és a Birodalmi Hit

A Horus Heresy utáni évszázadokban a Birodalmi Hit terjedése során az Adeptus Ministorum papjai elkísérték az Imperial Guard haderejét. Ezek a fanatikusok új híveket találtak az Astra Militarum ezredei között, és az Imperium egyre növekvő vallását használták arra, hogy a különböző kultúrákból származó seregeket egyesítsék. Ugyanígy a Gépisten tech-adeptusai is megerősítették hűségüket az Omnissiah iránt azáltal, hogy Enginseereiket az emberiség hadseregei között tartották. Az ő segítségükkel a Birodalmi Gárda fegyverei a háború égető igényeihez igazodtak, hogy szétzúzzák az eretnekeket és a xenokat. Egyetlen szegmentum hadseregének győzelmei és tragédiái az Imperium Korában több száz írnok és történetíró egész életét igénybe vennék, hogy azokat összeállítsák. Az Astra Militarum harcainak átfogó története tehát lehetetlen vállalkozás. Mégis, néhány meghatározó konfliktusban döntő szerepet játszott a seregek tömege. A Horus Heresy után az Astra Militarum bosszúhadjáratokat indított a Great Scouring részeként a Terrát ostromló, menekülő eretnekek ellen, sokakat a Terror Szemének mélyére űzve. A Cadiai Rendszer és annak erődvilága, Cadia, az eretnek és Warp-szülte inváziók elleni védelem bástyájává vált.

A 13. Fekete Keresztes Hadjárat és Cadia Bukása

Cadia erődvilága közel tízezer standard éven át jelentette az Ember Birodalmának védelmi vonalának sarokkövét a Terror Szeméből érkező árulók hordáival szemben. A Cadiai Kapu régióját őrizve a bolygó és katonái a rendíthetetlen kötelességteljesítés szimbólumává váltak, a Birodalmi Gárda kollektív tudatában az állhatatos ellenállás megtestesítőiként. Ez a hatalmas védelem végül az Abaddon the Despoiler által vezetett 13. Fekete Keresztes Hadjárat csúcspontján omlott össze, közvetlenül a Nagy Hasadék megnyílása előtt. Cadia évszázadokon át egy bevehetetlen erőd volt, ahonnan az Astra Militarum hadjáratai indultak eretnek flották, káoszkultuszok és démoni inváziók ellen. A világ helytállt számos invázióval szemben, amelyeket árulók, mutánsok és a szörnyű erejű Heretic Astartes transzhumánjai vezettek.

Minden egyes hódítási kísérletet visszavertek, de a védelem költsége az ezredeket egyre nagyobb áldozatokra kényszerítette. Azonban Abaddon 13. hadjárata példátlan méretű eretnek seregeket hozott magával, amelyekhez hasonlót nem látott a galaxis a Horus Heresy óta. Az Astra Militarum Cadián állta a támadásokat, miközben Abaddon szinte végtelen erőit vetette be a világ megsemmisítésére. Zúgó tüzérségi bombázások sújtották az inváziós seregeket. A tömeges tankosztagok városi csatatereken mérkőztek renegát páncélos alakulatokkal. A Cadiai Rohamezredek makacsul tartották a védelmi vonalakat, míg a világ elit katonái, a Kasrkinok, precíziós csapásokat mértek az eretnekekre. Más birodalmi erők is összegyűltek, hogy visszaverjék az ellenség előrenyomulását.

A „Cadia Stand!” kiáltás és Creed vezetése

A „Cadia Stand!” harci kiáltás végigsöpört a kasrok – Cadia militarizált városai – falai között, és az egész Cadiai Rendszer erődjeiben visszhangzott. Ez a küzdő szellem legfőbb szimbólumává vált, amit az egész birodalmi hadsereg ismert. Mindez Ursarkar E. Creed, Cadia Lord Castellanja vezetésével vált teljessé. Creed, aki egykor a Cadiai 8. Ezred ezredese volt, azután lett Cadia teljhatalmú kormányzója, hogy a Tyranok Mezőinek Csatája során egy árulás következtében a cadiai főparancsnokságot meggyilkolták. Később a Kasr Kraf erődvárosából vezette a védelmet, és előrelátásával megerősítette Cadia védelmét. Szüntelen asztropata üzenetei erősítésért némi időt nyertek. Számtalan Astra Militarum ezred – köztük Cadia híres Rohamezredei –, továbbá az Adeptus Astartes és az Adepta Sororitas harcosai özönlöttek a bolygóra. Ám minden erősítés ellenére a védekezés nem volt elegendő. A hadjárat véráztatta csúcsán Abaddon egy szabotált Feketekő Erődöt, az Örökkévalóság Akaratát küldte a bolygó felszíne felé, amelyet még a Gótikus Háború során zsákmányolt el az Imperiumtól. Ez az ősi xenos üres űrállomás, amely egy izzó üstökösként zuhant le, Cadia végső pusztulását hozta el. Creed esküt tett, hogy az utolsó emberig kitart az ütközés után, fedezve a menekülőket, hogy minél több túlélő hagyhassa el a kárhozott világot.

Cadia vége

Amikor az űrállomás becsapódott, kontinensek repedtek meg, tűzviharok, szökőárak és orkánerejű szelek pusztították el a felszínt. Cadia haláltusája földrengésszerűen zárult. Az ősi Cádiai Oszlopok, amelyek évezredeken át visszatartották a Warp fenyegetését, végül engedtek, és a Warp mohón elnyelte Cadia maradványait. A bolygón maradt élet a démonok játékszerévé vált. A közel egymilliárd védő közül, akik a Császár nevében harcoltak, alig hárommillió embert sikerült evakuálni. Lord Castellan Ursarkar E. Creed és a Cádiai 8. Ezred maradéka – a „Lord Castellan Személyes Őrei” – nem voltak köztük.

Indomitus Kora

Az Indomitus Kora az emberiség válaszát jelöli arra a katasztrófára, amelyet a Cicatrix Maledictum, vagyis a Nagy Hasadék megjelenése idézett elő a 13. Fekete Keresztes Hadjárat és Cadia bukása nyomán. Az árulók és eretnekek özönlése, a mutációk hullámai és az idegenek támadásai nem egy haldokló vadállat utolsó csapásaként érkeztek, hanem egy háborúba rázott titán üvöltéseként, amely feléledt, hogy szembeszálljon a káosszal. Ez az erő túlszárnyalta a Nagy Hadjárat legendás hadseregeit, amelyeket maga az istencsászár szabadított az univerzumra.

Csak Cadia védelme során több millió Birodalmi Gárdista esett el. Számtalan másik tűnt el, amikor a Nagy Hasadék szétszakította az univerzumot, Warp-viharok robbantak ki, és pokoli ellenségek árasztották el a galaxis ismert részeit. Az emberiség által benépesített galaxis fele, az Imperium Nihilus, a Hasadékon túl ismeretlen sorsra jutott, míg a másik fele, az Imperium Sanctus, folyamatos támadásoknak volt kitéve, ahol a Császár Astronomicanjának fénye még mindig ragyogott. Amikor a Nagy Hasadék megnyílt, empirikus energiák vad hullámai sodorták el a birodalmi flották nagy részét. Háború dúlta csillagrendszerek nyeltek el egész ezredeket, ipari világokat és katonai szállítmányokat. A világok, amelyek éppen új ezredeket toboroztak, vagy felszereléseket készítettek, egyetlen pillanat alatt tűntek el a semmiben. Az Astronomican fénye kihunyt, a sötétség és elszigeteltség, amit Noctis Aeterna néven emlegettek, megnehezítette az Imperium fennmaradását.

A helyreállás küzdelmei

Amikor a Császár fénye újra felderengett, az Imperiumot romokban találta. Asztropátiák segélykiáltásai és adatok tömege árasztotta el a túlterhelt Departmento Munitorumot, amely igyekezett összeállítani a kár felmérését. A helyreállás közepette a Primarcha Roboute Guilliman Indomitus Hadjáratot hirdetett meg, hogy visszaszorítsa a káosz és az idegenek hordáit. Guilliman erőfeszítései azonban további terhet róttak az Astra Militarum amúgy is kimerült seregeire. A hadszínterek parancsnokai logisztikai támogatásért, lőszerért és utánpótlásért könyörögtek, sokan közülük azonban végleg elhallgattak. Az Imperium növelte az adókat az amúgy is szenvedő világokon, és kényszersorozások ürítették ki a kaptárvárosokat. Az ipari világok a termelési kapacitásaik végleteihez értek, hogy kielégítsék az egyre növekvő igényeket. Az Astra Militarum ezredei a végsőkig kimerültek, de az igények tovább növekedtek. Az újonnan felállított Officio Logisticarum, amely Guilliman kezében volt, az elöregedett bürokrácia megkerülésével próbálta irányítani a végtelen harcok ellátmányát.

Az Indomitus Hadjárat flottái újonnan alakított ezredeket integráltak, hogy pótolják veszteségeiket, és minden felszabadított világ lakosait toborozva erősítették meg sorait. A hadjáratok során az Astra Militarum gyalogsági ezredei, páncélosai és tüzérségi egységei képezték minden csapásmérő haderő többségét, a Space Marine-ok és az Adepta Sororitas mellett. Az Indomitus Kora sötét és kétségbeesett korszak volt, amelyben az Astra Militarum megállás nélkül küzdött az emberiség védelméért. Az orkok, a tyranidák, a Necronok és az Aeldari fosztogatók folyamatos invázióit szinte naponta kellett feltartóztatni. Az eretnekek és Génorzó kultuszok lázadásait brutális csapásokkal fojtották el, miközben az emberiség még mindig küzdött a túlélésért.

A Háború Bürokráciája

„Vannak, akik gyötrelemmel és bánattal siratják az emberiség sorsát. Ezek a hitetlenek a világ végéről jajonganak, a mindent elpusztító végzetről prédikálnak. Hazugoknak nevezem őket! Eretnekeknek és vészmadaraknak. Ne hallgassatok ezekre a pogányokra, testvéreim, mert ezek dicsőséges idők! Örüljetek, mert mindenki harcolhat egy igaz ügyért, és bármely ember – legyen bármilyen alázatos – elnyerheti az örökkévaló dicsőséget a Császár színe előtt a mártíromság által.”

Huldwyn hitvalló, a Fekete Patak Mészárlás előtt

A Parancsnoki Lánc

A központosított birodalmi stratégia alapelveit maga a Terra Főurai határozzák meg. A Hadurak Parancsnoka továbbítja az irányelveket a Segmentum Parancsnokságnak, amely felelős a saját területén zajló hadműveletekért. A hatalmas távolságok és az Imperium háborúinak mérete miatt azonban ez a központosított parancsnoki rendszer gyakran csak elérhetetlen vezetőkből áll. Számos történet kering olyan asztropata üzenetekről, amelyek teljesen időzítési zavarokkal érkeztek meg. A hírhedt Jóslatok Háborúja során például a Vonost-rendszer Leviathan flottaszálának csápjával szembesült. Bár kezdetben sikereket értek el, a háborút irányító Segmentum Parancsnokság minden utasítása egyszerre, torzítva érkezett meg, köszönhetően a Warp okozta időzavaroknak. A Teitzin komisszár által kényszerített, szigorú utasítások szerint követett stratégia gyorsan összeomlott, és Vonost egy hónap alatt elveszett.

Ha a frontvonal tisztjei minden esetben megvárnák a távoli parancsnokok utasításait, az emberiség már rég megsemmisült volna.

A gyakorlati irányítás rendszerint a legmagasabb rangú tisztek kezében van egy adott hadszíntéren. Bár a rangjuk hivatalosan a Munitorum Generális, gyakran helyi címeket használnak, mint például Lord Marsall vagy Fő Chenzin. Ezeket a tiszteket egy hűséges személyzet segíti, akik a helyi főparancsnokságot alkotják. Egyes generálisok a frontvonalaktól messze, akár alacsony pályáról irányítják erőiket, míg mások testőrségük társaságában maguk vezetik a csatákat. Ritka esetekben szükség van egy magasabb szintű parancsnokságra, ekkor a Hadúr rangját ítélik oda egy kiemelkedő vezetőnek. Ez a cím csak a Terra Főurainak engedélyével adható, és viselője hatalmát csak az Istencsászáré múlja felül. A Horus árulása óta azonban e rangot gyakran elkerülik, és más címeket, például Lord Solar használnak helyette. Az ilyen vezetők csillagokat átszelő hadjáratokat vezetnek, vagy egész szegmentumok védelmét irányítják.

Még a legjelentéktelenebb Birodalmi Gárdista is magasabb rangú, mint a bolygóvédelmi erők (Planetary Defense Force) katonái. Sok veterán lenézi ezeket az ezredeket, mivel úgy vélik, kevés harci tapasztalattal rendelkeznek. Ez a vélekedés persze távol áll az igazságtól, hiszen az Imperium minden fronton ostrom alatt áll. A kalóztámadások és az idegen hódítók betörései ellen minden bolygó saját hadereje küzd. Ezek a bátor katonák ugyanúgy szembenéznek a brutális rémségekkel, mint az Imperial Guard harcosai, de az általuk elért győzelmeket és hőstetteket nem övezi olyan dicsőség, mint amit a távoli világokon harcoló gárdisták kiérdemelnek.

Stratégiai Parancsnokság

Elméletben a szegmentumok Főparancsnoka adja át parancsait az egyes szektorok tisztjeinek, akik továbbítják azokat a helyi Militarum Regimentumoknak. Ezen a módon a Terra Főurainak akaratát hajtja végre a Departmento Munitorum. A valóságban azonban a hatalmas távolságok és a kommunikációs késések gyakran gúnyt űznek ebből a rendszerből, és az Imperium mérete lehetetlenné teszi a központosított irányítást. Az operatív irányítás ezért a legmagasabb rangú Militarum Regimentum tiszt vállán nyugszik, legyen az Generális, Lord Marsall vagy akár Fő Hetman. Feladataik között szerepelhet egy évtizedekig tartó háború megindítása egy csillagrendszer megtisztítására az orkoktól, vagy a prométium-finomítók védelme kalóztámadások ellen. Nem ritkák azok a hadjáratok is, amelyek elveszett világok újratelepítését célozzák. Ezek a parancsnokok gyakran személyesen vezetnek csatába, dicsőségre és elismerésre éhezve. Lobogók és zászlók hirdetik hőstetteiket, bátorságot öntve katonáikba, és félelmet keltve ellenségeikben. Mások inkább távol tartják magukat a fronttól, a biztonságos távolból, egy űrhajó, harci bunker vagy páncélozott parancsnoki jármű fedélzetéről irányítva seregeiket.

A Departmento Munitorum: Az Imperium logisztikai szörnyetege

Bár a stratégiai irányítás létfontosságú az Imperial Guard számára, a birodalmi háborús gépezet valódi alapja a Departmento Munitorum. Ez az adminisztrációs kolosszus gondoskodik az Astra Militarum minden erőforrásának elosztásáról, a katonai toborzástól kezdve a harci övezetek közötti csapatmozgásokig. A Munitorum nélkül az emberiség seregei megrekednének, a segítségkérések válasz nélkül maradnának, és az elszigetelt világok gyorsan elbuknának. Ennek ellenére a Munitorum gyakran képtelen megfelelően kezelni a feladatait. Egy katonai segítségkérés hónapokkal, évekkel, sőt évtizedekkel később érhet célba, mire egy döntés születik. Egy Hurspraxia nevű bolygóra szervezett hadjárat, amely több ezredet vont össze, egy teljes Terrai év keresztül tartó késés után érkezett meg, csak hogy egy halott világot találjon. Az ilyen hibák ellenére a Munitorum szektor- és al-szintű autonómiája lehetővé teszi a gyorsabb helyi válaszokat.

adeptus-administratum-scribe

A Munitorum feladatai között szerepel a lőszer, felszerelés, toborzás, kiképzés, orvosi és technikai támogatás biztosítása. Az intersztelláris utazás veszélyei miatt nem ritka, hogy teljes ezredek tűnnek el vagy semmisülnek meg az űrben. Egyes csapatok késve érkeznek meg a Warp-viharok miatt, vagy akár több ezer fényévre sodródnak eredeti céljuktól. Az, hogy mégis elég ember és felszerelés érkezik a harci övezetekbe, csupán a Munitorum hatalmas erőforrás-mozgósításának köszönhető. A Munitorum minden területen jelen van: az ételadagok, a gárdisták lézerfegyverei és azok energiacellái, a sebek kötözésére szolgáló kötszerek, és még az italadagok is a Munitorum által biztosítottak. Az adminisztrációs rendszer minden aspektusban a katonák hatékonyságát szolgálja, még ha az emberi életet csupán egy fogaskeréknek is tekinti a gépezetben.

Tippek

  • Támogasd a klubodat

    Ha szeretnéd, hogy a klubod a jövőben is helyet biztosítson a játékaidnak, akkor élj a helybenfogyasztás lehetőségével!
  • Imperial Fist

    Szereted a Bolter tüzet? Válaszd az imperial Fist védvonalait!
  • Amelyik a legjobban tetszik!

    Melyik sereggel kezdj? Amelyik a legjobban tetszik!

A Planéták és a Tized

Az Imperium minden világa egy bolygókormányzó vagy birodalmi parancsnok irányítása alatt áll. Ezek a vezetők teljes hatalommal bírnak saját világuk felett, de kötelesek megfelelni az Imperium követelményeinek. A legfontosabb ezek közül a katonai tized. A Munitorum által meghatározott szabályok szerint minden világ katonai erejének tizedét az Imperial Guard számára kell biztosítani. A gyenge vagy alulképzett csapatok biztosítása halállal büntethető bűncselekmény, és a világ teljes elhagyásához is vezethet. Néhány világ számára a tized becsület dolga, másoknál pedig a túlélés záloga. Olykor helyi háborúk is kitörnek a tizedképzés előkészítése során, ahogy a versengő klánok vagy közösségek azzal harcolnak, ki adhatja a legjobb embereket.

Az óriási méret és az emberi erőforrások ellenére a Munitorum hibái rendszeresek és végzetesek lehetnek. Egy rosszul kitöltött dokumentum vagy tévesen leírt kódszám miatt egész ezredek érkezhetnek rossz helyre, vagy kaphatnak nem megfelelő lőszert. Mégis, az Astra Militarum mérete és az emberi találékonyság lehetővé teszi, hogy az ilyen hibák ellenére is győzelmet arassanak – de csak hatalmas emberáldozatok árán. Az ilyen logisztikai rendszer, bár hibái gyakran végzetesek, lehetővé teszi, hogy az Imperial Guard harcai során újra és újra győzelmet arasson a galaxis legnagyobb kihívásaival szemben.

Toborzás és Kiképzés az Astra Militarum Soraiban

Az Imperium minden világát egy bolygókormányzó – más néven Imperial Commander vagy Planetaris Lord – irányítja, akinek elsődleges felelőssége saját bolygójának védelme. Ez létfontosságú, hiszen egy bolygó hónapokon, akár éveken át kénytelen lehet megvédeni magát, mielőtt a birodalmi erősítések megérkeznek. Ennek érdekében a kormányzóknak kötelességük hadsereget toborozni, felszerelni, kiképezni és fenntartani. Ez lehet hivatalos katonai egység, mint a Planetary Defence Force (Bolygóvédelmi Erők), vagy különböző helyi csoportok, törzsek és kaptárvárosi bandák, amelyek akár egymással is háborúban állhatnak, de egy invázió esetén összefognak.

Minden helyi haderő egyéni egységet alkot az Astra Militarum keretein belül, különálló Militarum Regimentumként. Ezek az egységek védhetik bolygójukat és fenntarthatják saját törvényeiket, feltéve, hogy azok nem ütköznek az Imperium szabályaival, és rendben teljesítik a katonai tizedet. A tized megköveteli, hogy a kormányzók évente harci erőik tizedét – vagy még többet, ha a Departmento Munitorum szükségesnek ítéli – átadják az Astra Militarumnak, hogy az Istencsászár háborúit vívja a galaxisban. A tized nagysága a bolygó Tizedfokozatától és a háborús övezetekhez való közelségétől függ. Egy Kaptárvilág, mint Armageddon, ahol folyamatos háború zajlik, általában több százmillió katonát és milliónyi páncélozott járművet küld – ami a bolygó több százmilliárdos népességének csupán kis hányada. Ezzel szemben egy távoli agrárvilág mindössze néhány millió embert és lovas katonát küldhet, ami viszont a teljes lakosság jelentős részét teheti ki. Amennyiben a tized minősége nem megfelelő, a bolygókormányzó életével fizethet.

A toborzás módja világonként változó. A halálvilágokon, mint Catachan, minden férfi, nő és gyermek köteles csatlakozni a Catachani Dzsungelharcosokhoz, és így az Astra Militarumhoz. Kaptárvilágokon, például Alcatranon, egész generációkat soroztatnak be, a bandák pedig választhatnak, hogy önként csatlakoznak, vagy kivégzik őket. Egyes világokon az Imperial Guard-hoz való csatlakozás nemes tettnek számít, ami dicsőséget hoz a családoknak. Másutt a katonai szolgálat az egyetlen kiút a zsúfolt és monoton hétköznapokból. A vadabb világokon a toborzás gyakran brutális versenyek formájában zajlik, amelyek akár kis háborúkhoz is vezethetnek. Ezek során az elit katonák mérkőznek meg, hogy méltónak találják őket az Imperial Guard soraiba.

Ezredek Azonosítása és Hagyományai

Az újonnan alapított ezredeket mindig az otthonviláguk neve és egy sorszám azonosítja, például a Cadian 144. Ezred. Nem ritka, hogy egy korábban elpusztult ezred sorszámát újra felhasználják, az új egységet megbízva a név hagyományainak folytatásával. Például a Vintor 823. Ezred kilenc alkalommal semmisült meg egyetlen évtized alatt, mégis újra és újra megalapították. Az ezredek gyakran nem hivatalos neveket is kapnak, amelyeket vagy örökölnek, vagy a csatamezőn szereznek. Például a Catachan VII „Catachan Ördögök” a halálviláguk dzsungelében élő ragadozóról kapták a nevüket, míg a Cadian 8., „A Lord Castellan Személyes Őrei” a híres Ursarkar E. Creed előtt tiszteleg.

Az Astra Militarum alapegységei az ezredek, amelyek személyzetüket, dialektusukat és harci stílusaikat otthonvilágaikról hozzák. Az eredeti katonai struktúrát a Munitorum szabványosítja. Az egységeken belüli személyes ellentéteket és politikai viszályokat általában elnézik, amíg nem veszélyeztetik a morált vagy a teljesítményt. Az ezredhez csatolt komisszárok azonban habozás nélkül kivégzik azokat, akik személyes érdekeiket a Császár ügye elé helyezik. Az ezredek több száz, sőt akár százezer katonát tartalmazhatnak. Például a Valhallai 18. „Tundra Farkasok” több mint 120 ezer gyalogost foglal magában, míg a Vostroyai 24. „Vérvasak” páncélos egység alig másfél ezer tankkezelőből áll.

Egységek Közötti Együttműködés

Az Astra Militarum ereje a specializált ezredek közötti együttműködésben rejlik. Egy gyalogos ezred ritkán rendelkezik tüzérségi támogatással, míg egy tankosztag nem tartalmaz gyalogságot. Ez a megosztottság szándékos, hiszen egy esetleges árulás esetén a lázadó ezred nem lesz képes teljes háborút indítani. Például az Ocanan 15. Ezred, amely a Káosz Erőinek hűséget esküdött, nem tudott ellenállni a Cadian 17. Páncélosok és az Elysian 110. Légihadosztály összehangolt támadásának.

Bevetés és Kiképzés az Astra Militarum Soraiban

Amikor az Imperium ellenségeit a helyi védelmi erők vagy flották már nem képesek visszaverni, a Departmento Munitorum elrendeli az Imperial Guard azonnali bevetését. Az ilyen válaszlépések a Munitorum stratégiai paraboláinak bölcsességén alapulnak, és már évezredek óta szolgálják az emberiség ügyét. A kezdeti csapatokat a legközelebbi rendelkezésre álló erőkből állítják össze, beleértve azokat az ezredeket is, amelyek már harckészültségben vannak. Ha a fenyegetés fokozódik, a Munitorum további ezredeket rendel ki, újabb és újabb hullámokban vetve őket a harcba. Ez a módszer, amely számos konfliktusban alkalmazható, a legfélelmetesebb ellenségeket is megtörheti, legyen szó egy ork WAAAGH! erejéről vagy az Eldar fürge seregeiről. Az ezredeket gyakran már meglévő katonai tapasztalattal rendelkező emberek alkotják, akik az Istencsászár nevében vívott harcokban edződtek. A szállítóhajóikon töltött hosszú utazás során további kiképzést kapnak, hogy felkészüljenek a rájuk váró harci körülményekre. Például a primitív Death World lakói felkészítést kapnak, hogy elkerüljék a kaptárvárosok óriási méretei miatti bénulást.

A Harctéri Módszerek és Az Összefogás Erejével

Az Imperial Guard az Imperium Taktikájának elvei szerint működik, amelyeket szigorú parancsnoki lánc tart fenn. Az ezredek kiegészítik egymás erősségeit és gyengeségeit, így az összhaderő nagyobbá válik, mint részeinek összege. Az olyan ellenségekkel szemben, mint a Warp szakadékaiból előtörő démonok vagy a Tyranidák horrorja, ez a rendszer sokszor óriási veszteségekkel jár. Azonban a Munitorum kimeríthetetlen utánpótlása miatt még az is sikernek számít, ha egy csata összes katonája elesik, amennyiben ezzel kulcsfontosságú taktikai célokat érnek el. A sereg ezredeit a galaxis különböző világairól szedik össze, így gyakran színes, különböző kultúrákból érkező egységek alkotják. Az egyszerű kaptárvárosi bandatagok a nemesi származású katonákkal küzdenek vállvetve, vagy éppen biotechnológiával megerősített harcosok oldalán. Amikor például Grax WAAAGH! serege betört a Ryza rendszerbe, tíz fényéven belül minden világot köteleztek legalább ötven új ezred toborzására.

Az Újoncok Képzése és Alkalmazkodása

Az újonnan toborzott gárdisták már toborzásukkor is gyakran harcedzett veteránok, akik életüket a túlélés művészetében edzették. Legyen szó kaptárvárosi bandaháborúkról, feudális világok törzsi konfliktusairól vagy halálvilágok ragadozóinak elkerüléséről, ezek az emberek kemény körülmények között nőttek fel. A szállítóhajókon töltött hosszú utazás során további kiképzést kapnak, amely során a különböző kultúrák harcosait az Imperial Guard egyesített katonáivá kovácsolják. A kiképzés a speciális fegyverek és járművek használatára, valamint az Imperial Cult dogmáira is kiterjed. A tiszteket a Tactica Imperium szélesebb értelemben vett stratégiáira oktatják, miközben a Prefektus Hivatal szigorú ellenőrzése alatt állnak. Az új ezredeket a harctéri sokk elkerülésére is felkészítik: egy kaptárvárosból érkező gárdista talán soha nem látta még a nyílt eget, míg egy agrárvilág lakója számára egy ipari világ labirintusszerű faktoriái jelenthetik az elképzelhetetlen újdonságot.

Ha egy ezred túléli a kampányát, ritkán térhet vissza otthonvilágára. Ehelyett egyik harctérről a másikra helyezik át, és ahogy a veszteségek gyengítik az egységeket, gyakran más ezredekkel egyesítik őket. Ez az egyesítés néha hatékonyságcsökkenést eredményez, mivel az eltérő kultúrák közötti ellentétek alááshatják a morált. Azonban a tapasztalt parancsnokok ki tudják aknázni a vegyes ezredek változatosságát, hogy erősségeiket kihasználva sikerre vigyék az ügyet. Ha egy ezred már annyira meggyengült, hogy további harcokban való részvételük hasztalanná válik, gyakran egy közelben lévő világ garnizonjaként telepítik le őket. Ez a kis Astra Militarum-egység válik a bolygó rendjének és védelmének utolsó bástyájává, amely akár évtizedekig is fenntarthatja az Imperium uralmát.

Schola Progenium: Az Imperium Jövőjének Kovácsa

A Schola Progenium több ezer Terrán éven át biztosította, hogy az Imperium vezetőinek árvái ne vesszenek el. Az árvaházakban, amelyeket gyakran a Ministorum keményvonalas szerzetesei vezetnek, a gyermekeket szigorú kiképzésnek vetik alá, hogy a Császár hűséges szolgáivá váljanak. A Schola Progenium diákjai szigorú napi rutint követnek, amely imádkozásból, harci gyakorlatokból és tanulmányokból áll. Azok, akik kivételes képességeikről tesznek tanúbizonyságot, különleges képzésben részesülnek, hogy elit harcosokká, például a Militarum Tempestus kommandóivá vagy kadét-komisszárokká váljanak. Másokat titokzatos Imperium-szolgálatok, például az Officio Assassinorum soraiba toboroznak.

Adeptus Mechanicus és az Astra Militarum

A galaxis számtalan borzalmas látványával találkoztam már, de a legkülönösebbek között mindig ott voltak a saját sorainkból érkezők. A Tech-papok például: izzó szemek, mozgó kábelek, vezetékek fészkei és aszott húsuk. Az a gondolat, hogy valaki önként választaná ezt az utat, mindig borzongással töltött el. Titkolózóak, távolságtartóak, és nehezebb velük szót érteni, mint egy mocsárféreggel. Mégis, az én katonáim egyetlen napot sem bírtak volna ki a terepen nélkülük. Meghibásodott motorokat javítottak, fegyverrendszereket állítottak helyre, sőt még a dühös Gépszellemeket is lecsillapították. Tűzön-vízen átmentek, hogy megmentsenek egy tankot, még ha a benne lévő emberek sorsa nem is érdekelte őket.

Kurtis Hicks tábornok emlékiratai, Catachan IV Hadseregcsoport

Az Astra Militarum felszerelése két fő kategóriába sorolható: a legtöbb eszköz kohó világokon készül, tömeggyártással, gigantikus méretekben. Néhány bolygó specializálódott bizonyos fegyverek vagy járművek gyártására, például Armageddon, amely híres Chimera gyártósorairól, vagy Sanctus Valorium, amely lasfegyver-műhelyeiről ismert. Emellett az Adeptus Mechanicus időnként ritka háborús gépeket is biztosít az Imperium szövetségesei számára, amelyek technológiai titkai csak egy-egy kovácsbolygón maradtak fenn. A Lasgun a Birodalmi Gárda univerzális fegyvere, amely egyszerű, megbízható és könnyen gyártható. A különböző minták – mint például a Cadian M36 Lasgun vagy a Catachan Mark 4 Lascarbine – kiegészítik a gárdisták harci stílusát, míg a Vostroyai Firstborn díszes öröklött fegyverei az elit egységeket szolgálják.

Tech-papok: A Gépszellemek Gondnokai

Az Astra Militarum legismertebb tech-papjai az Enginseerek, akik a gépszellemek ápolásának szentelik magukat, gyakran közömbösen viszonyulva az emberekhez. Rajtuk kívül vannak ritkább osztályok is, például a Tacticus Cognosavants, akik Leviathan parancsnoki járművekben elemzik a harci adatokat, vagy a Logisticus Adeptusok, akik a Munitorum utánpótlási vonalait irányítják. Ezek a gépszentek elengedhetetlenek az Astra Militarum harctéri működéséhez.

Abhumánok és a Militarum Auxilla

Az emberiség csillagok közötti hódításai során számos különleges környezeti hatás formálta az emberek populációit, amelyek közül sokan teljesen új alfajokká váltak. Ezek közül néhány, mint az óriás Ogrynok vagy az éles szemű Ratlingek, megtalálták helyüket az Imperium szolgálatában, habár gyakran viszolygással fogadják őket. Az Abhumánok az Astra Militarum Militarum Auxilla részlegében szolgálnak, ahol genetikai különbözőségük és különleges képességeik miatt állandó megfigyelés alatt állnak. Az Ogryn és Ratling osztagok hatékonyságukat számos harcban bebizonyították, például az Anark Zeta 88. Bullgryn Ezred hőstettével, akik áttörték Gregoria ostromának védelmét. Az Ember Birodalmának Abhumánjairól külön cikksorozatot készítettünk amelyet itt tudtok elolvasni.

Ogryn Ripper Gun

Scholastica Psykana: A Warp Érzékeny Lelkek Kiképzése

A Scholastica Psykana pszichikus erőkkel rendelkező, Warp-érzékeny egyéneket képez ki az Imperium számára. Az irányítatlan psykerek veszélyesek, mivel démonokat vonzanak. Az Inkvizíció Fekete Hajói begyűjtik őket, és a legtöbbjük vagy a Golden Throne energiamechanizmusait táplálja, vagy az Astronomican fényét erősíti. Azok, akik képesek stabilan kezelni erejüket, a Wyrdvane Psykerek, Primaris Psykerek vagy Astropaták soraiban találják magukat. Ezek a psykerek különleges létesítményekben kapnak kiképzést, amelyeket az Imperium távoli és titkos helyszínein hoztak létre. Az itt képzett harcosok olyan erőket képesek mozgósítani, amelyek számos csatában döntő szerepet játszanak, például démoni inváziók visszaverésében vagy a Tyranida hordák elleni védekezésben.

Az Astra Militarum ezredeinek anatómiája

Az Astra Militarum hatalmas, elképzelhetetlen méretű szervezet, amely az emberiség minden más haderejét felülmúlja létszámában, és csak az Imperial Navy vetekedhet vele logisztikai komplexitásában. Egy ősi mondás szerint minden csillagra, amely Terra égboltján látható, jut százmillió gárdista, akik valahol az univerzum egy távoli szegletében az Istencsászár nevében harcolnak. Bár senki sem tudhatja biztosan, mennyi Birodalmi Őr létezik egy adott pillanatban, annyi bizonyos, hogy ezeknek a bátor lelkeknek – és sok másnak – meg kell halniuk az Imperium fennmaradásáért. Egyesek azt állítják, hogy a Birodalmi Gárda létszámát meghaladják a Departmento Munitorum hivatalnokai, írnokai és adminisztrátorai, akiknek az a feladata, hogy biztosítsák az Imperial Guard folyamatos hadviselését. Az ő kezükben van az a lehetetlen feladat, hogy milliónyi világ haderejét összevonják, megfelelően felszereljék őket, és gondoskodjanak a gárdisták ellátásáról, élelemmel, vízzel és lőszerrel.

Tippek

  • Sons Of Behemat

    Ha „óriási” élményt akarsz átélni, akkor válaszd a Sons Of Behemotokat!
  • League of Votann

    Mindig is szeretted volna Gimlit elképzelni az űrben egy brutális energiabaltával? Ha a válaszod igen, akkor válaszd a League Of Votann törpéit!
  • Mélyhűtő és pillanat ragasztó

    Ha szét akarod szedni a pillanat ragasztó által összeragasztott figurákat, akkor dobd be őket 1 napra a mélyhűtőbe, majd utána feszítsd meg a ragasztásnál a leszedni kívánt részt.

Az ezred mint alapegység

Az Astra Militarum hadszervezete az ezredekre épül. Az ezred határozza meg a harci stratégiát, az alkalmazott felszerelést, és azt, hogy az egység milyen módon veti be magát a csatatéren. Az ezredek vagy a bolygók Imperium-hoz való hozzájárulásának részeként (a „tithe” vagy más néven a tized), vagy újonnan megnyílt hadszínterek közelében található világokról kerülnek kiállításra. Ritka az olyan bolygó, amely még sosem állított ki Birodalmi Gárdát; a kivételek közé tartoznak a Mechanicus kovácsbolygói és az Adeptus Astartes otthonvilágai. Míg sokan egységes harci erőnek tartják az egyes ezredeket, valójában óriási eltérések vannak méretük, szerkezetük és feladatuk között. Vannak kisebb, elit páncélozott ezredek, valamint hatalmas, ostromlásra specializálódott gyalogsági alakulatok. Az ezredek ugyanazon világ kultúrájából és harci hagyományaiból merítenek, ami különösen fontossá teszi a helyi változatosságot és a logisztikai doktrínákat.

Parancsnoki hierarchia és osztagszerkezet

Egy ezred élén általában egy ezredes áll, aki gyakran személyesen vezeti katonáit a harcban. Az ezredes tanácsadói között lehetnek Aeronautica Imperialis kapcsolattartók, akik légi támogatást biztosítanak, Ministorum prédikátorok, psykerek, Tech-papok, valamint rettegett komisszárok. Az ezredeket századokra osztják, amelyek élén kapitány vagy őrnagy áll. Egy század több száz katonából állhat, és különálló egységként is működhet, ha az ezred küldetése ezt megköveteli. A századokat tovább bontják szakaszokra, osztagokra vagy ütegekre, attól függően, hogy gyalogsági, páncélos vagy tüzérségi egységekről van szó. Ezeket az alegységeket egy hadnagy vezeti, aki az egyik legalacsonyabb tiszti rangot képviseli az Imperial Guard soraiban. A legkisebb harci egység az osztag, amelyet általában egy őrmester irányít. Gyalogsági ezredekben az osztag a fő operatív egység, míg páncélos vagy tüzérségi alakulatokban az osztag egyetlen jármű vagy ágyú kezelőszemélyzetéből áll.

Harcrend

„Mit számít, ha egy világ elveszíti egy egész generációját a csatában, ha az a világ az elmulasztott harc miatt több generációt soha nem lát?”

Abrhest Kohlt, birodalmi parancsnok, Durant III.

Az Astra Militarum igazi ereje abban rejlik, amikor az egyes gyalogos szakaszok és tankosztagok egyesülnek a csatatéren, és egy egységes, pusztító erőt alkotnak. Lasgunok és tüzérségi fegyverek szinkronban tüzelnek, hogy megsemmisítsék az emberiség ellenségeit. Az Imperium hadszínterei végtelenül változatosak, és mindegyik más kihívásokat támaszt. Egyes csaták puszta erőt és kitartást igényelnek, míg mások gyors átcsoportosításokat és ravasz manővereket követelnek meg. Az Astra Militarum alkalmazkodóképessége lehetővé teszi, hogy minden harci helyzetben helyt álljon, legyen szó egy mechanizált támadásról egy kietlen bolygón vagy egy eretnekekkel teli kaptárváros infiltrációjáról. Az egységeket gyakran átszervezik kombinált fegyveres csoportokká, amelyek célja egy-egy konkrét taktikai kihívás kezelése. Egy „standard” harccsoport például több gyalogos századból és néhány páncélos, illetve tüzérségi egységből állhat. A csapatok struktúrája az egységes Tactica Imperium irányelvein alapul, amelyek célja a csatatéri hatékonyság növelése és a Birodalmi Gárda belső frakciói közötti lázadás megakadályozása.

Gigászi hadseregcsoportok

Egyes csaták olyan nagy létszámú haderőket követelnek, amelyeket csak hadseregcsoportok tudnak biztosítani. Ezek a gigantikus formációk tábornokok és marsallok irányítása alatt működnek, és akár több száz ezredet is magukban foglalhatnak. Az Imperium hatalmas méretei és a Warp veszélyei miatt azonban a csapatok gyakran késve vagy töredékesen érkeznek meg a csatatérre. Ennek ellenére, ha az Astra Militarum teljes erejével vonul fel, egyetlen ellenség sem állhat ellen az Imperium lendületének. Az Astra Militarum egyszerű, de brutálisan hatékony igazsága az, hogy elegendő kitartással és emberi élettel minden csatát meg lehet nyerni – még akkor is, ha a győzelem ára mérhetetlen.

Kapcsolatok az Adeptus Astartes-szel

Az Imperial Guard soraiban harcoló férfiakat és nőket az Istencsászár iránti szilárd hit vezérli, de végső soron mégis halandók, húsból és vérből. Számukra az Adeptus Astartes emberfeletti Űrgárdistái olyanok, mint az istenek, akik a halandók között járnak. Az Imperium hétköznapi lakói, beleértve a Birodalmi Őrök katonái, ritkán látnak egyáltalán Űrgárdistát, nemhogy harcolnának az oldalukon. Ezért az ősi legendák, mítoszok és babonák árnyékában léteznek. Az egyes bolygók kultúrái, és a belőlük toborzott Imperial Guard ezredek sajátos hiedelmeket táplálnak az Adeptus Astartes-ről. Egyesek őket tartják az Istencsászár szó szerinti fiaiként, míg mások isteni ítéletének hírnökeit látják bennük.

Noha igaz, hogy egy Űrgárdista képes savat köpni, sokan, tudatlanságukban, azt is állítják, hogy egy pillantással ölni tudnak, vagy egyetlen szóval képesek visszavonulásra kényszeríteni egy egész hadsereget. Számos történet szól kis létszámú Űrgárdista csapatokról, akik meghódítanak egész bolygókat, vagy egymaguk tartanak vissza hullámokban érkező idegen szörnyetegeket. Vannak olyan Rendházak, mint például az Ultramarines, akik az egész Imperium számára hősi példaképek, míg mások, mint például a Blood Drinkers, rettegést keltenek.

Egy Birodalmi gárdista, aki az Adeptus Astartes egy tagjának jelenlétébe kerül, valószínűleg térdre borul mély hódolatában, annyira lenyűgözi őt az Űrgárdisták harcos kisugárzása. Még a rangidős Imperial Guard tisztek is hajlamosak úgy viselkedni, mint a frissen kinevezett alhadnagyok, amikor egy Űrgárdistával beszélgetnek. A legtöbb Űrgárdista alig veszi észre a halandókat, és rendkívüli bátorság vagy kivételes erény kell ahhoz, hogy elnyerjék a tiszteletüket. Az Űrgárdisták jelenlétéről szóló híresztelések egy-egy hadszíntéren gyakran izgatottságot keltenek a Birodalmi Őrök között, de ezek a hírek gyakran alaptalannak bizonyulnak. Ha mégis sor kerül egy találkozásra egyetlen Space Marine osztaggal, az az Imperium halandóinak körében legendás élményként marad meg. Még azoknak is, akik maguk is az Istencsászár szolgálatában állnak, az ilyen események évekig továbbélnek az őrhelyek és tiszti étkezők suttogó meséiben, a tisztelet és áhítat visszhangjával. Az Adeptus Astartesekről egy korábbi tudástár cikkünkben írtunk, amelyet itt tudtok elolvasni.

Astra Militarum a Terepasztalos Társasjátékban

Az Astra Militarum egy rendkívül sokféle egységet felvonultató sereg, amely lehetővé teszi, hogy minden játékos megtalálja a saját játékstílusának megfelelő összeállítást. Legyen szó akár egy tömegseregről, amely több száz figurát sorakoztat fel, vagy egy elit harckocsizó alakulatról, amely néhány tankból áll, ez a frakció mindenki számára nyújt valamit. Ahogy fentebb említettük, a játékban számos regiment (ezred) létezik, ami megnyitja az utat a játékosok előtt, hogy megalkothassák saját világukat, és ezzel együtt saját egyedi regimentjüket is.

A gyalogságuk ugyan viszonylag gyenge a Terepasztalos Társasjátékban, de alacsony pontértéküknek köszönhetően sok egységet vonultathatunk fel belőlük, ami kárpótolja a játékosokat. Emellett rendkívül könnyű kombinált sereget építeni ebből a frakcióból, hiszen minden „pozícióra” létezik megoldásuk. Például, ha gyors mozgású csapatokra van szükségünk, az Attilan Rough Riders tökéletes választás lehet, míg ha elit gyalogsággal akarjuk megtámadni az ellenfél hátországát, a Kasrkin osztag bizonyulhat a legmegfelelőbbnek.

Ami viszont semmiképpen sem hagyható figyelmen kívül, az a sereg tüzérsége. Ez a frakció talán a legtöbb tüzérségi fegyverrel rendelkezik, így könnyedén gyengíthetjük az ellenfél csapatait a távolból, mielőtt „gyengébb” egységeinkkel lerohannánk őket. A modelleket tekintve az Imperial Guard rendkívül változatos megjelenést kínál, amely a különböző regimentek eltérő kinézetének köszönhető.

Ezáltal minden játékosnak lehetősége van arra, hogy egyedi sereget állítson össze, amely nemcsak hatékony, hanem látványos is a terepasztalon.

Astra Militarum a HammerTimes Pubcast Adásában

Erről a seregről is sokat beszélgettünk a HammerTime Cafe HammerTimes Pubcast adásaiban, amelyet itt tudtok meghallgatni:

Összegzés

Az Istencsászár kalapácsa, azaz az Astra Militarum, egy igazán hangulatos és sokoldalú frakció, amely hűen tükrözi a Warhammer 40.000 univerzum sötét és komor világát. A játékszabályok mesterien adják vissza háttértörténetük lényegét: a névtelen milliárdok hadserege, amely mindent feláldoz annak érdekében, hogy Az Ember Birodalma még egy napig fennmaradhasson. Ez a frakció nem csupán katonák gyűjteménye, hanem egy végeláthatatlan küzdelem szimbóluma, amely az emberiség túlélését szolgálja egy könyörtelen galaxisban.

Ha tetszett ez a cikkünk, akkor javasoljuk olvass tovább a Hungarian Warhammer Community oldalon és ajánlj minket ismerőseidnek és barátaidnak!

A Hungarian Warhammer Community csapata

Írta: Liszka Gergely

Kövessetek minket Facebookon és Instagramon is!

Tippek

  • Ecsetápolás

    Ha befejezted a figurafestést, akkor mosd el és ápold le az ecseteidet!
  • Fél évente festék karbantartás

    Fél évente érdemes 1 csepp vízet és 1 csepp mediumot beletenni a tégelyes festékeidbe és utána jól felrázni őket.
  • 15 perc

    A napi 15 perc figurafestés is több a semminél.