A Warhammer Underworlds legújabb kiadása hamarosan megérkezik! Néhány héten belül elindulhatunk Embergard mélységeibe, hogy megkaparintsuk annak kincseit, csupán egy maroknyi dobókockával és egy pakli kártyával felfegyverkezve.
Az új kiadás mindig változásokat hoz, és most sem lesz másképp. Bár a játék alapvető élménye megmaradt, jelentős módosításokat hajtottak végre, amelyek még epikusabbá teszik a játékot, amit mindannyian szeretünk.
Újragondolt szabályok a Warbandekhez
Korábban a Warband két dologból állt: a Harcos Kártyákból (ezen vannak ugye az adott figurának a statisztikái és képességei) és az egyedi Ployokból (ugye ezek azok a kártyák, amiket kijátszhatunk), Fejlesztésekből (ezekkel lehetett felvértezni a harcosainkat) és Célkártyákból (ez pedig ugye a győzelmi pontos szerzéséhez volt szükséges). Most azonban ez megváltozott! A Harcos Kártyák továbbra is megmaradnak, és amikor egy harcos inspirálódik, átfordítod a kártyát. A tervezőcsapat minden harcos statisztikáját finomította, és bevezettek egy új tulajdonságot: a Bounty-t, amely megmutatja, mennyi Glory pontot kapsz az ellenség megöléséért. Így már az ellenfél elpusztítása is győzelmi pontokat fog érni. A paklik most már univerzálisak, és a warbanded egyedi szabályait a Warband Warscroll definiálja, megőrizve a csapatok egyedi szabályait, bármilyen paklit is használj.
Új képességek és mechanikák
A Warband Warscroll egyik oldalán a warband háttértörténetét és egy látványos miniatúrafotót találsz, a másik oldalán viszont az Inspiráció feltételeit és a Warband képességeit – egy új mechanikát. Néhány képesség, mint például az Emberwatch sereg „Alone I Stand!” képessége, minden harci körben aktiválható, sajátos csavart adva minden warbandnek. Más képességek erőteljesek lehetnek, de csak egyszer használhatók a csata során, különféle aktiválási feltételekkel. Az Emberwatch esetében a villámikonokkal jelölt képességek (Surge) azonnal aktiválhatók, amint a feltételeik teljesülnek.
Kockázatos és veszélyes manőverek
Miközben az Emberwatch az ellenség területének meghódítására koncentrál erőteljes támadásokkal, Zikkit Tunnelpackja vakmerő manővereket hajt végre, ahogy az a Skryre klánokhoz illik. A Warp-charged és a More-More Power! extra bónuszokat ad, ám ezek akár meg is sebesíthetik, vagy megölhetik saját harcosaidat.
Az új fókuszmechanika
Az új „Kaboom!” képesség a robbanások erejét mutatja, amely a Core képességek között található. Az olyan alapvető képességek, mint a Mozgás, Támadás, Roham és Védekezés visszatérnek, kiegészülve az új Fókusz akcióval. A Fókusz lehetőséget ad arra, hogy ha nincs játszható kártyád, eldobj párat, és újat húzz helyettük. Azonban ennek ára van: ha túl gyakran használod, akkor kevesebb Glory pontod és Power kártyád marad a játékban.
A kritikus dobások átalakítása
A támadási szekvencia kritikus sikerei is változtak. Korábban egyetlen kritikus dobás képes volt semlegesíteni több nem kritikus sikert, ami fájdalmas volt, ha sok erőforrást fektettél egy kulcsfontosságú dobásba. Most a kritikusok a kalapács, kard, pajzs és kitérés dobásokkal együtt számítanak sikernek, de különleges fegyverképességeket is aktiválhatnak, mint az új Overrun és Stand Fast képességek, további taktikai lehetőségeket nyitva.
Underdog mechanika és egyéb újdonságok
A Warhammer Age of Sigmarból és a Spearheadből átvett Underdog koncepció is megjelenik az új kiadásban. Az Underdog az a játékos, akinek kevesebb Glory pontja van, és ennek megfelelően előnyöket kaphat. Ilyen például a Healing Potion Ploy, amely extra gyógyító dobást engedélyez, vagy a Hidden Paths, amely lehetővé teszi a harcosod áthelyezését.
Egyetlen tábla, gyorsabb akciók
A Warhammer Underworlds csatái mostantól egyetlen táblán zajlanak, így gyorsabban kerülhet sor az összecsapásokra. A táblák továbbra is kétoldalasak, és mindkét oldal előre meghatározott elrendezéssel bír, így könnyen hivatkozhatsz rájuk a játék során.
Könnyített szabályok és egyszerűsített nyelvezet
Az új kiadás célja, hogy a játék nyelvezete egyszerűbb és tisztább legyen, eltávolítva a bonyolult terminológiákat. Az időzítéseket és szekvenciákat is egyszerűsítették, a túlzottan nagy infografikákat és reakcióablakokat megszüntették. Az olyan ritkán használt szabályok, mint a Barge és a Mágikus kockák, eltűntek, helyükre pedig egyedi seregekre szabott képességek léptek. Mindezekkel a szabálykönyv terjedelme 50 oldalról 16-ra csökkent, így a Warhammer Underworlds sosem volt könnyebben tanulható és játszható. Ezzel egy igazán kezdőbarát játékot kaphatunk majd a kezünkbe, amellyel simán letudunk ülni bármikor játszani anélkül, hogy az újaknak nagyon sok szabályt kellene magyarázni.
Versenyek, ligák és egyéb események
Nagyon várjuk már, hogy ezen nagyszerű játék újra az élmezőnybe kerüljön és újabb események jelenjenek meg belőle. A HammerTime Cafe-ban már készülünk arra, hogy ebből a nagyszerű játékból események is legyenek. Addig is, ha szeretnéd előrendelni majd később ezt a nagyszerű dobozt és ezt a HammerTime Cafe-tól szeretnéd megtenni, akkor kitöltheted az igényfelmérőt, hogy biztosan neked is jusson az új kiadás kezdődobozából.
Kövessetek minket Facebookon és Instagramon is!
Képek forrása: Warhammer-Community