Halhattátok már azt a mondást a köreinkben, hogy ”Alkossuk meg saját világunkat”. Mint ahogyan a Warhammer 40.000-ben a különböző bolygókat ”világoknak” hívják, úgy hasonlóan világokat alkothatunk a figuráink talp-díszítése által. Mi is figurafestésnél az első, amit elképzelünk egy adott figurával kapcsolatban? Először azt, hogy pontosan milyen kinézete legyen (így választunk figurát)? Milyen színűek legyenek a különböző részei (így választunk festékeket)? Ezek után szoktuk ugye kitalálni köré a háttértörténetet. Éppen milyen tevékenységet végez (nos ez általában a Warhammer figuráknál majd mind ugyan az 😀 )? Milyen környezetben szeretnénk megjeleníteni? Igazából még sok más kérdés szóba jöhet, de itt most megállunk. A ”Basing, avagy a figurád helye” Tudástár cikksorozatunkban azt szeretnénk kifejteni, hogy miként tudjátok megalkotni a saját világotokat, amibe a figurátokat belehelyezitek a figuráitok talpának megmunkálásával.

Ez akár egy Forge World is lehet

A figurák talpának feladata

A figurák talpa (továbbiakban base) alapvetően nem csak arra szolgál, hogy a modellt egyenesen tartsa, és ne dőljön el, hanem ez jelképezi az adott karakter ”helyfoglalását” a terepasztalon. Így a terepasztalnak van egy maximum befogadható figuraszáma pont a base-ek miatt. Általában ettől mérjük a mozgási, lövési távolságot és ugyan úgy a harcosunk részét képezi a játékok közben így, ha csak ezt látja az ellenfél egysége, akkor is úgy vesszük, hogy látható számukra. A base kialakítását ezért úgy érdemes elvégezni, ha csak játékra szeretnénk használni az adott modellt, hogy az ne szenvedjen emiatt hátrányt. Például ne emelje ki az adott figurát annyira a síkból, hogy azt már nehezen lehessen bújtatni, vagy ne szélesítse ugyan ezen okok miatt. Játékban mindig érdemes arra törekedni, hogy a figuránk megtartsa az eredeti figura dimenzióit (szélesség, magasság). Alapvetően a legtöbb versenyen is, ha egy konvertált figurát használunk az eredeti figura helyett, akkor a versenyeken csak a fentebb említett dimenzió megkötés van, valamint, hogy teljesen belehessen azonosítani az adott karakternek. Ugyan így a base-re az eredeti méret használata viszont kötelező.

A kevesebb néha több

A base kialakításának hatása a figura festésére

A figurát ki lehet festeni úgy is, hogy ”most jött le a gyártószalagról”, tehát, hogy semmilyen sérülés vagy környezeti hatás nem érte őket, és lehet úgy is, hogy már a ”harcterek pora és az izzadság által tiszta mocsok” és persze vannak köztes megoldások is. Fontos, hogy a környezet, amit építünk a talpra, hatással van a figurára. Tehát például, ha egy saras-mocsaras talajt építünk a talpra, akkor érdemes sarassá tenni a futó ork cipőjét. Ugyanakkor, ha egy sivatag felszínére pont most léptek le az adott katonák, akkor nem feltétlenül rakódott rá annyi finom réteg a homokból, hogy azt láthatóvá kellene tenni egy adott modellen. Sokan úgy festik meg a figurákat, hogy azokon a környezeti hatások nincsenek megjelenítve. Talán a TTQ és a TTQ + festés definíciójába ezt is bele kellene venni (a festési minőségekről a ”Figuravásárlás, avagy a megalkotni kívánt sereged alapjai” című cikkünkben olvashattok többet). Arra is nagyon fontos figyelni, hogy ha a környezetünkből használunk fel anyagokat akkor azokat is fessük meg a talpon, mert ha festetlenül hagyjuk, akkor kiütközik a kifestett figura mellett.

Be’Lakor base-e például nagyon terjedelmes

A basing definíciója

A basing (nem összetévesztendő itt az alap festékek felvitelével) a figura talpának megmunkálásáról szóló művelet. Alapvetően, ha nem hagyjuk üresen a figura talpát, akkor már a basinggel foglalkozunk. Rengeteg lehetősége van az embernek arra, hogy a modell talpát kialakítsa. Ugyan így a figurafestő versenyek zöménél is kötelező a figura talpának elkészítése és kifestése (ha rendelkezik vele). Használhatunk hozzá különböző textúra anyagokat és előre gyártott talp elemet, amelyre rengeteg variáció van a különböző gyártók eszköztárában. Használhatunk anyagokat a környezetünkből, például kavicsokat, faágakat, leveleket, de akár egy vékony Green Stuff réteget felvíve legördíthetjük egy ”Rolling pinnel” amivel így könnyen tudjuk a textúráját változtatni a talpnak.

Régi Motor/Ló Base kialakítása rolling pin használatával

Ha a seregünk összes figurájának a base-ére odafigyelünk és egységessé tesszük egy tematika által, akkor nem csak könnyebben megkülönböztethetővé tesszük a modelljeinket, de könnyen átadhatunk történeteket is a modelljeink által a játékosainknak. Ha szeretnél erről többet olvasni, akkor tarts a ”Basing, avagy a figurád helye” cikksorozatunkkal!

Hungarian Warhammer Community csapata

Írta: Liszka Gergely

Legújabb tudástár tartalmak

Az Astra Militarum Regimentjei – Death Korps Of Krieg

Életben, háború. Halálban, béke. Életben, szégyen. Halálban, vezeklés.” Az Áldozat Litániája, amit a Krieg katonái idéznek csatába induláskor Bevezetés A Death Korps Of Krieg az Astra Militarum azon ezredeinek neve, amelyek a Segmentum Tempestusban található, nukleáris pusztulás által sújtott, halálbolygóvá vált Krieg világából származnak. Ezek az ezredek híresek a lövészárok-hadviselésben, az ostromokban és a különösen … Tovább

Warhammer 40.000 Seregei – Astra Militarum

Bevezetés „Emberek, mi vagyunk az első, az utolsó és gyakran az egyetlen védvonal, amely az Imperium és az ismeretlen szörnyűségek között áll. Ti, és az a kiváló birodalmi fegyver, amit a kezetekben tartotok, vagytok az egyetlen, ami az emberiség túlélését biztosítja. A legtöbben valószínűleg nem élitek meg a második évet a Gárdában, és sokan soha … Tovább

Warhammer 40.000 Seregei – T’au Empire

Bevezetés „Öt kaszt, egy nép vagyunk. Egységben állunk, teljesen a Nagyobb Jó szolgálatában. Ahogy előrehaladunk, újabb akadályokkal találkozunk majd. De mindet legyőzzük. Jövőnk most kezdődik, higgyetek a sorsunkban!” Legfőbb Ethereal Aun’Va A T’au Birodalom (kiejtése „TAU”, mint a „WAU” szóra rímelve), korábbi Birodalmi feljegyzésekben gyakran Tau Birodalomként szerepel, egy dinamikusan terjeszkedő, többfajú xeno csillagbirodalom, amely … Tovább

Warhammer 40.000 Seregei – Chaos Space Marines – Night Lords

Bevezetés „Fiaim, a galaxis lángokban áll. Egy végső igazság tárul fel előttünk — utunk nem az, amelyet az Imperium kijelölt. Soha nem álltatok az Uralkodó fényében, nem viseltétek a Birodalmi sast — és soha nem is fogjátok. Éjbe öltözve álltok, karmotok örökre vörös atyám bukott birodalmának éltető vérétől, és évszázadokon át háborúztok, mint egy meggyilkolt … Tovább

Legfrissebb Hirek

Warhammer 40.000: Kill Team megjelenés 2024.12.07.

A Kill Team legújabb kiadása robbanásszerűen hódítja meg a játékosok szívét, és megérkezett az első izgalmas kiegészítők is! A HammerTime Cafe ligáján is 14 játékos mérkőzik meg a következő hónapokban. Az új kiegészítők között olyan lenyűgöző csapatokat és terepeket találunk, amelyek garantáltan feldobják a „csatatereket”. Ismerd meg közelebbről a legújabb Kill Team termékeket, amelyek a … Tovább

Az Ember Birodalmának Abhumánjai: Nightsider

A Nightsiderek (Homo sapiens tenebris) az emberi faj egy speciális abhumán alfaja a Warhammer 40.000 univerzumában. Ezek az egyedek olyan világokon fejlődtek ki, ahol az élet szinte teljes sötétségben zajlik, legyen szó távoli bolygókról, amelyek alig kapnak fényt csillaguktól, vagy olyan planétákról, amelyek nem forognak, így egyik oldaluk mindig árnyékban marad. (Sajnálatos módon, bár jelentős … Tovább

Warhammer 40.000 Space Marine 2 Frissítése

Grandiózus frissítéssel ünnepli sikerét a Warhammer 40K: Space Marine 2 A Focus Entertainment lenyűgöző bejelentéssel készült a Warhammer 40,000: Space Marine 2 rajongóinak. A kiadó nemcsak a decemberben érkező Patch 5.0 részleteit fedte fel, hanem a játék eddigi eladási eredményeit is megosztotta, amelyek igazán figyelemre méltóak. A szeptember 9-én debütált Warhammer 40K: Space Marine 2 … Tovább

Az Ember Birodalmának Abhumánjai: Squatok avagy Zömik

A Warhammer 40.000 univerzuma tele van különleges és egyedi fajokkal, amelyek egy-egy sajátos történetet és szerepet hoznak a galaxis végtelen háborújába. Az abhumánok között különösen figyelemreméltóak a Squatok (tudományos nevükön Homo sapiens rotundus), akiket magyarul gyakran Zömikként emlegetnek. Ezek a magas gravitációjú Bányászvilágok lakói a galaktikus mag közelében fejlődtek ki, egyedi fizikai tulajdonságokat és kulturális … Tovább

Tippek

  • Orks

    Harcot akarsz? Ezen kívül harcot és choppákat? Ezen kívül harcot, choppákat és dakkát? Akkor WHAAAAAAAAAAGlaszd az orkokat!
  • Nighthaunt

    Halál, pusztulás, szellemek? Akkor Nighthaunt!
  • Konvertálás és játék

    Ne gondold túl a játékhoz használt figuráid konvertálását, mert soha nem leszel kész a seregeddel.